شمانیوز
شما نیوز

نان بربری

طرز تهیه نان بربری فانتزی خانگی نرم | در خانه خیلی راحت نان بربری درست کن

درست کردن نان بربری فانتزی در خانه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه نان بربری فانتزی خانگی نرم | در خانه خیلی راحت نان بربری درست کن

به گزارش شمانیوز: نان های فانتزی بافت بسیار نرم و لطیفی دارند و شما می توانید برای تهیه این نان ها از آرد مخصوص فانتزی استفاده کنید تا نان شما کاملا نرم و پنبه ای شود. نان بربری فانتزی یکی از نان های فوق العاده ساده خانگی است که برای ماه مبارک رمضان گزینه خوبی می باشد. شما می توانید این نان را در فر یا بدون فر داخل تابه نیز تهیه کنید ولی داخل تابه نسبت به فر کمتر طلایی می شود.

مواد لازم
شیر ۱ لیوان
آب ۱ لیوان فرانسوی سر خالی
خمیر مایه ۱ ق غذا خوری
شکر ۱ ق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۴ ف غذا خوری
زرده تخم مرغ برای رومال ۱ عدد
کنجد و سیاه دانه به مقدار لازم
آرد ۴ پیمانه حدودی

مرحله اول: آماده سازی خمیر مایه

آب و شیر ولرم شکر و خمیر مایه را مخلوط در ظرف را گذاشته تا خمیر مایه عمل بیاید، دقت کنید خمیرمایه سالم بعد از ۱۰ دقیقه پف می کند و عمل می آید و حتما آب و شیر باید دمای ولرم داشته باشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ظرف دیگه آرد و نمک و تخم مرغ و روغن مایع را مخلوط کرده و مخلوط شیر وخمیر مایه را اضافه کرده اگر خمیر خیلی شل بود مقداری بهش آرد اضافه کنید حدود یکی دو قاشق خیلی نباید سفت باشد با ورز دادن خمیر جمع می شود و خمیر نرم و لطیفی بدست می آید و حدود ده دقیقه ورز دهید و خمیر را داخل ظرف گذاشته روش را پوشانده استراحت داده تا حجمش دو برابر شود.

مرحله سوم: چانه گیری

بعد از استراحت خمیر رو به سه قسمت کرده و چانه کنید کف دست را کمی چرب کرده و داخل سینی فر به شکل بیضی مانند یا دایره پهن‌ کرده با مقداری آب یا روغن شکل نان بربری در آورده روی آن ها را کیسه چرب شده کشیده و حالا دوباره یک ربع بهش استراحت دهید تا خمیر داخل سینی کمی پف کند.

مرحله چهارم: پخت نان بربری فانتزی

برای رومال زرده را به همراه کمی شیر و زعفران خوب مخلوط کنید و هم بزنید. بعد از استراحت روی خمیر ها را رومال کنبد و کنجد و سیاه دانه ریخته روش اسپری آب زده و داخل فری که از قبل روشن و ظرف آب گذاشتید تا بخار کند و رطوبت به نان بدهد گذاشته فر ۱۸۰ درجه مدت ۲۵ دقیقه تا روی نان‌ ها طلایی شود و برای پخت بدون فر نیز داخل تابه چرب شده قرار دهید و درب تابه یا قابلمه را بسته و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی