شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی/ قادری در گفتگو با شمانیوز:

شیوه دهک‌بندی پرداخت یارانه‌ها باید اصلاح شود

شیوه دهک‌بندی پرداخت یارانه‌ها باید اصلاح شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: من معتقدم در دولت جدید باید در شیوه پرداخت یارانه و دهک‌بندی مرسوم تغییراتی صورت گیرد و سایر متغییرها را برای دهک‌بندی‌ها لحاظ کند.

جعفر قادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، بر اصلاح دهک‌بندی جامعه تأکید کرد و گفت: دهک‌بندی که در حال حاضر آن را ملاک پرداخت یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی قرار می‌دهند به نظر من با ایراد مواجه هست و باید اصلاح شود. با این شیوه دهک‌بندی نمی‌توان به اجرای عدالت و هدفمندسازی یارانه‌ها امیدوار بود.وی افزود: مثلاً شیوه کنونی دهک‌بندی یارانه سقف ثروت و دارایی افراد را خیلی پایین گرفته است در صورتی که داشتن یک خانه یا یک خودرو اصلاً ملاک ثروتمند بودن محسوب نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: به نظر من باید این شیوه اصلاح شود. از سوی دیگر امکان دارد فردی در منطقه خوب تهران ساکن باشد و قیمت خانه‌ای که در آن سکونت دارد فرضاً 20 میلیارد تومان باشد ولی احتمال دارد آن شخص این خانه را 20 سال پیش که تورم تک رقمی بوده خریداری کرده و یا از پدر به او ارث رسیده باشد و به خاطر تورم به چنین قیمتی دست یافته است اما هیچ تغییری در ثروت و دارایی آن فرد صورت نپذیرفته و 20 سال پیش هم کارمند بوده و اکنون هم کارمند است ولی او را جزء دهک 10 حساب می‌کنند.

قادری با بیان اینکه متأسفانه در دولت قبل دهک‌بندی‌ها ملاک واریز یارانه‌های معیشتی قرار می‌گرفت، گفت: به خاطر این دهک‌بندی اشتباه برخی نتوانستند یارانه معیشتی دریافت کنند و در اینجا تبعیض صورت گرفت و به همین دلیل من معتقدم در دولت جدید باید در شیوه پرداخت یارانه و دهک‌بندی مرسوم تغییراتی صورت گیرد و سایر متغییرها را برای دهک‌بندی‌ها لحاظ کند.

وی در پایان تأکید کرد: از سوی دیگر لازم است یارانه‌ها را از نو هدفمند کنیم و بازنگری اساسی در پرداخت یارانه‌ها انجام شود تا افراد ضعیف یارانه بیشتری دریافت کنند و از سقوط طبقه متوسط به طبقه پایین جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی