شمانیوز
شما نیوز

ورود احمدی نژاد به صحنه انتخابات

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس جمهور سابق ایران با راه اندازی کمپین سیاسی در آستانه انتخابات مجلس می تواند چالش برای کسانی که حامی اصلی توافق هسته ای هستند بوجود آورد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از جام نیوز، محمود احمدی نژاد اگر در متن هم نباشد، اما جایگاه ویژه ای در اخبار و تحلیل رسانه ها دارد. تحرکات روزهای گذشته او علاوه بر رسانه های داخلی، خبرگزاری های بین المللی را نیز به واکنش وا داشته است.

خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" (AP) در گزارشی با عنوان "احمدی نژاد به دنبال بازگشت به صحنه سیاسی ایران" نوشت: رئیس جمهور سابق ایران محمود احمدی نژاد با راه اندازی کمپین سیاسی در آستانه انتخابات مجلس در ماه فوریه، می تواند یک چالش جدی را برای معتدل های ایرانی بوجود آورد، چالش برای کسانی که حامی اصلی توافق هسته ای به دست آمده هستند.»
این خبرگزاری آمریکایی نوشت: «عده بسیار کمی انتظار پیروزی احمدی نژاد در سال 2005 را داشتند، اما او توانست برای مدت 8 سال رئیس جمهور ایران باشد و در طول این 8 سال پرچمدار مبارزه و مقابله با غرب باشد. مواضع و شعارهای بسیار تند او علیه اسرائیل و عدم سازش بر سر برنامه هسته ای ایران همچنان بر سر زبانهاست.
آسوشیتدپرس با اشاره به فعالیت این روزهای رئیس دولت نهم و دهم می نویسد: «اکنون بسیاری از متحدان و یارانش به او پیوسته اند، اما دو تن از معاونان وی فعلا در حبس هستند.
باورها بر این است که احمدی نژاد همچنان حمایت گسترده ای را در حومه شهرها دارد و می توان گفت فعلا تنها شخصیت برای مقابله با اصلاح طلبان است.»
آسوشیتدپرس افزود: «اکنون این مرد 58 ساله بعد از دو سال در میان جمعی، سکوت خود را شکسته و بار دیگر از ایده های انقلابی خود دفاع می کند و از آرمان های رهبر سابق ایران آیت الله خمینی سخن می گوید.
او در جمع حامیان خود گفته است: پیروزی و آینده ای روشن در انتظار ماست و نباید فراموش کنیم که آمریکا دشمن ماست.
وی در مورد توافق هسته ای صحبتی نکرده، توافقی که می تواند تحریم های دردناک ایران را از بین ببرد.»
آسوشیتدپرس با بیان اینکه "احمدی نژاد نمی تواند توافق را از ریل خود خارج کند" اضافه می کند: زمانی که این توافق مورد نظر رهبر ایران قرار گرفته، محمود احمدی نژاد نمی تواند در خصوص مذاکرات و توافق حرفی داشته باشد، اما چیزی که مشخص است این که وی اکنون با قدرت وارد میدان شده و در تلاش است که با مبارزات انتخاباتی آنهم در آستانه انتخابات مجلس، مسیر را برای انتخابات ریاست جمهوری هموار کند.»
این خبرگزاری در ادامه می افزاید: «با توجه به نبود یک نظرسنجی معتبر در ایران، نمی توان سطح حامیان احمدی نژاد را مشخص کرد؛ اما بازگشت احمدی نژاد نمی تواند بدون تایید مقامات ایران ممکن باشد.
برخی از تحلیل گران بر این باورند که توافق هسته ای اکنون باعث قدرت نمایی حزب اعتدال و شخص حسن روحانی شده است و امیدها حاکی از این است که صندلی های مجلس بین حزب اعتدال و اصولگرایان به طور مساوی تقسیم خواهد شد.
این خبرگزاری در پایان نوشت: «در صورتی که احساس شود، شرکت احمدی نژاد در انتخابات می تواند شور و شوق انتخاباتی ایجاد کند و رقابت را میان رقبا داغ نماید، شاید شاهد حضور دوباره محمود احمدی نژاد باشیم.»
احمدی‌ نژاد وارد می‌شود
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied