شمانیوز
شما نیوز

سراشیبی بازار مسکن در دوران پساتحریم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):آمارها حاکی از آن است که بخش عمده معاملات املاک در کشور تحت تاثیر اقتصاد داخلی است و تغییرات جهانی بر این بازار چندان اثر گذار نیست.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بسیاری از خریدان و متقاضیان مسکن چشم انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات بودند و ترجیح دادن همچنان با روشن شدن برخی مسائل سیایی سرمایه خود را وارد بازار ملک کنند اما به نظر می‌رسد که این فکر بعید است به زودی به نتیجه برسد.

از طرفی آمارها حاکی از آن است که بخش عمده معاملات املاک در کشور تحت تاثیر اقتصاد داخلی است و تغییرات جهانی بر این بازار چندان اثر گذار نیست.

بر اساس این گزارش؛ برخی از مشاوران املاک معتقد‌اند با جمع‌بندی مذاکرات و تحولات مثبت آن در چند وقت اخیر قیمت ملک در برخی از مناطق با افزایش قیمت مواجه شده است و از سویی دیگر، مشاوران املاک را پایان رکود مسکن و رونق بازار خرید و فروش می‌دانند.

***مقایسه قیمت مسکن در مناطق تهران

بر اساس این گزارش؛ میانگین قیمت آپارتمان در شمال شهر بین 6 میلیون 800 الی 22 میلیون، در حالی که در جنوب شهر بین 3 میلیون و 800 الی 7 میلیون و در شرق تهران بین 3 میلیون و 200 الی 7 میلیون و 900 و در غرب تهران بین 3 میلیون 800 الی 9 میلیون است.

در این راستا علی‌رضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در ابن خصوص بیان کرد: برداشته شدن تحریم‌ها در کاهش قیمت ملک با توجه به افزایش حقوق کارگران، مصالح ساختمانی، عوارض شهرداری و نظام مهندسی اثر گذار نخواهد بود اما منجر به ایجاد ثبات در بازار مسکن خواهد شد.

وی افزود: جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در ملک نسبت به بازار بورس، سکه و ارز بیشتر است و طبیعتا افراد الویت خود را خرید مسکن قرار می‌دهند که در نهایت این امر مسبب رونق بازار خرید و فروش خواهد شد.

خسروی در ادامه تصریح کرد: لغو تحریم‌ها در کوتاه مدت آثار سویی بر افزایش قیمت مسکن دارد که در بلند مدت با افزایش ساخت و ساز بخشی از افزایش قیمت‌ها را جبران خواهد کرد.

همچنین در این راستا احمدعلی مقیمی عضو کمیسیون عمران بیان کرد: برداشته شدن تحریم‌ها در کاهش قیمت تاثیر به سزایی ندارد زیرا بخش اعظم مشکلات مسکن مربوط به داخل کشور است.

وی افزود: بنابر سیاست اقتصاد مقاومتی با اتکا به ظرفیت تولید داخل باید مشکلات کشور را حل کنیم و نباید با روند مثبت مذاکرات در مردم ایجاد امیدواری کرد.

مقیمی در پایان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با برنامه و سیاست‌گذاری می‌تواند رونق را به بخش مسکن برگرداند.

بر اساس این گزارش؛ بازار مسکن که در چند سال اخیر در رکود به سر می‌برد، نتیجه مثبت مذاکرات و برداشته شدن تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیر به سزایی در بهبود بازار داشته باشد و بخش اعظم مشکلات مربوط به داخل کشور است که وزارت راه و شهرسازی با برنامه و سیاست‌گذاری می‌تواند رونق را به بازار مسکن برگرداند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied