شمانیوز
شما نیوز

امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان باقی ماند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):مراسم تحلیف و سوگند رئیس جمهور تاجیکستان در شرایطی برگزار شد که وی قول داد تا فقر اقتصادی را از این کشور به طور کامل ریشه کن کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، امامعلی رحمان که از سال 1992 میلادی زمام قدرت در تاجیکستان را در اختیار دارد امروز شنبه در مراسمی سوگند یاد کرد تا رسما چهارمین دوره ریاست جمهوری اش را آغاز کند.بر اساس این گزارش امامعلی رحمان موفق به کسب 84 درصد آرا در انتخابات 6 نوامبر شده است. وی اکنون برای یک دوره 7 ساله دیگر نیز رئیس جمهور تاجیکستان خواهد بود.

وی در سخنانی در این مراسم تاکید کرد که برای کاهش فقر در تاجیکستان تلاش خواهد کرد. وی پیش بینی کرد، سطح فقر در تاجیکستان تا سال 2015 میلادی به 30 درصد و تا سال 2020 میلادی نیز به 20 درصد کاهش خواهد یافت.

هم اکنون بیش از 40 درصد از جمعیت 8 میلیون نفری تاجیکستان در فقر به سر می برند. اقتصاد تاجیکستان پس از فروپاشی شوروی سابق از سال ها جنگ و درگیری داخلی زیان دیده است.

وی همچنین قول داد تا با احداث چندین نیروگاه برق آبی جدید کمبود انرژی این کشور را جبران کند. ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان به شدت انتقاد کرده اند.

حزب رنسانس اسلامی مهمترین حزب مخالف تاجیکستان نیز اعلام کرد، انتخابات ریاست جمهوری اخیر یک بار دیگر ثابت کرد که مقام های فعلی تاجیکستان عزم سیاسی لازم برای برگزاری انتخابات آزاد را ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied