شمانیوز
شما نیوز

مرزبانان ربوده شده بعد از سه ماه به کشور بازگشتند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):استاندار سیستان و بلوچستان با تقدیر از همکاری همه مسئولان ‌برای آزادی مرزبانان ر‌بوده‌ شده گفت: امروز جشن ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،چهار مرزبان ربوده شده ‌که آزاد شده بودند امروز ‌در استانداری سیستان و بلوچستان ‌حضور یافتند.

در این نشست که سران طوایف و خبرنگاران ‌حضور داشتند، علی اوسط هاشمی استاند‌ار سیستان و بلوچستان، با تبریک آزادی چهار مرزبان ربوده شده توسط گروهک تروریستی «جیش العدل» گفت: امروز جشن ایرانیان است.

وی با بیان اینکه شکر نعمت بر همگان واجب است، اظهار داشت: آزادی سربازان ربوده شده نشان داد با حضور مردم در کنار مسئولان می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی تصریح کرد: با همکاری مردم، مسئولان، گروه های مرجع و شخصیت‌های با نفوذ علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان توانستیم این نتیجه را بگیریم و امیدواریم آن گونه که شایسته نظام است از این همگرایی به زیبایی بهره ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسئولان و سران طوایف سیستان و بلوچستان برای آزادی این سربازان ربوده شده تاکید کرد: تلاش‌ها برای روشن شدن وضعیت دانایی‌فر ادامه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: ‌سرور و شادمانی و خوشحالی خودمان را که حاصل همگرایی و بودن با مردم مرزنشین است اعلام می‌کنیم که منتج ‌به رهایی و آزادی فرزندان کشورمان و ‌برگزاری این نشست شد.

این مسئول ادامه داد: باید شکر و سپاس به جا آ‌وریم که شاهد حضور 4 فرزند عزیز مرزبان و دلاورمان در استان هستیم، امروز شکرنعمت بر همگان واجب لازم است.

وی گفت: ‌عید امسال مردم کشور متاثر از این حادثه بوده و بسیاری از مردم سفره هفت سین را با نگرانی برای این عزیزان پهن کردند.

هاشمی افزود: ‌امروز باید صمیمانه این عید را تبریک‌ عرض کنیم به خیر‌خواهان و تمام آنانی که جان انسان برایشان ارزشمند است و به انسان به عنوان بهترین مخلوق خداوندی می‌اندیشند.

وی افزود: یکی از مولفه‌های مهم اقتصادی مردم‌محوری است و از طریق مردم می‌توانیم مشکلاتمان را در کنار نیروهای انتظامی، قضایی حل کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این شرارت‌ها را حساب دشمنانی می‌گذاریم که مخالف وحدت مسلمین هستند و نشانه های آن را در کشور های مختلف نظیر یمن، سوریه مصر و ... می بینیم.

وی اذعان داشت: باید بصیرت خود را افزایش داده و هوشمندانه رفتار کنیم تا مانع رویش بذرهای آلوده و شرارت ها در کشورهای منطقه باشیم‌.

هاشمی افزود: نجات یک انسان در مرگ به ناحق نجات بشریت است و بزرگان با تاسی از کلام الهی امروز چنین اقدامی را خلق کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: از نخستین لحظات به گروگان گرفته شدن مرزبانان تا امروز دیپلماسی فعال دولت ایران در مذاکره با کشور همسایه، نتیجه‌بخش بود.

وی گفت: مذاکرات با کشور پاکستان و پیگیری وزرای کشور و امور خارجه از طریق سازمان ملل و سایر نهادهای خارجی با هدایت مستقیم ر‌ئیس جمهوری در کنار تلاش مسئولان استانی و همکاری خوب و تنگاتنگ علمای مذهبی و سران طوایف سیستان و بلوچستان باعث آزادی سربازان شد.

وی گفت: تلاش برای روشن شدن وضعیت گروهبان دوم جمشید دانایی فر ادامه دارد و تلاش ما این است تا اخبار صحیح را همراه با مستندات به مردم اطلاع دهیم.

سردار حبیبی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان نیز در ادامه ضمن قدردانی از تمامی مردم و مسئولان و بزرگان و سران طوایف ابراز امیدواری کرد: این مشارکت و همراهی مردم به ویژه مرزنشینان با مسئولان امنیتی انتظامی ، مسئولیت ما را در این استان بیشتر کرده که امیدواریم این تعامل استمرار داشته باشد.

سرباز وظیفه ' سجاد ذهابی فرزند عباسعلی"، سرباز وظیفه "محمد نظامی فرزند حسین"، سرباز وظیفه " رامین حضرتی فرزند محمدرضا" و سرباز وظیفه "جمشید تیموری فرزند غلامعی" در داخل خاک پاکستان آزاد و از مرز زاهدان به کشور بازگشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied