شمانیوز
شما نیوز

ورود ابوطالبی به آمریکا ممنوع اعلام شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):مجلس سنای آمریکا با تصویب طرحی ورود نماینده پیشنهادی ایران به سازمان ملل را به خاک آمریکا ممنوع اعلام کرد. این طرح برای تبدیل به قانون به تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس‌جمهور نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از رویترز؛ مجلس سنای آمریکا دیروز (دوشنبه) با تصویب قانونی ورود حمید ابوطالبی، نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل، را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این قانون که توسط تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه تگزاس، تدوین شده است، "تروریست‌های شناخته‌شده" از ورود به خاک آمریکا برای فعالیت‌ به عنوان نماینده کشورها در سازمان ملل منع می‌شوند.

این احتمال که ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت سابق آمریکا در ایران بین سال‌های 1979 و 1981 دست داشته است منجر به اعتراضات بسیاری از جانب کارمندان وقت لانه جاسوسی آمریکا در تهران شده که به مدت 444 روز در اسارات ایران بودند.

آمریکا که روابطش با ایران پس از بحران گروگان‌گیری سال 1980 قطع شده است، عموما بر اساس توافقاتی که با سازمان ملل دارد موظف است که به دیپلمات‌های سازمان ملل اجازه ورود به نیویورک را دهد اما بر اساس برخی شرایط مشخص می‌تواند از ارائه ویزا به این دیپلمات‌ها خودداری کند.

این قانون باید قبل از اینکه حالت رسمی و اجرایی بگیرد توسط نمایند‌گان مجلس آمریکا تصویب شده و برای امضاء به رئیس‌جمهور ارائه داده شود. مقامات کاخ سفید درباره این قانون اظهار نظر نکرده‌اند. منبع:تسنيم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied