شمانیوز
شما نیوز

زمان توزیع سبد دوم کالا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):بنظر می‌رسد دولت که این روزها به شدت درگیر اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها و دریافت اطلاعات خانوارهاست توزیع سبد دوم کالایی را فراموش کرده و ظاهراً این موضوع را به بعد از اجرای این قانون موکول نموده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،دولت یازدهم در ماه‌های پایانی سال گذشته با هدف فراهم نمودن رفاه برای عموم مردم جامعه توزیع سبد کالایی را آغاز نمود که از آن به عنوان هدیه دولت به افراد اقشار آسیب پذیر تعبیر می‌کرد. مشمولان دریافت این سبد کالایی افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مستمری بگیران دولت و بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام و اندکی بعد دانشجویان متاهل، خبرنگاران و طلاب نیز به این گروه افزوده شدند.

اما از همان روزهای نخست بهمن ماه که توزیع این سبد که شامل 10 کیلو برنج، 4 کیلو گوشت مرغ، 1.8 کیلو روغن، 800 گرم پنیر و 1.8 کیلو تخم‌مرغ آغاز شد اعتراضات زیادی در معیار دولت در جامعه هدف دریافت این سبد کالایی به وجود آمد چرا که تعداد زیادی از کارگران مشمول دریافت سبد کالا نبودند و به همین منظور دولت با بررسی این موضوع در نوبت دوم (اسفند ماه 92)این افراد را که حدود 5 میلیون نفر می شدند را به لیست افراد حائز دریافت سبد کالا اضافه کرد.

داستان مشکلات عرضد سبد کالا البته به همین اعتراضات ختم نشد بلکه چگونکی و حتی اقلام این سبد نیز با اعتراضاتی روبه رو بود که دولت در نهایت ضمن تلاش برای رفع مشکلات ارائه سبد کالا خبر توزیع سبدهای دیگر کالایی در اوایل سال 93 را نیز مطرح کرد. اما با آغاز سال جدید و انتظار مردم برای دریافت سبد دوم کالایی گویا دولت درگیر اجرای فاز دوم هدفمندی سازی یارانه ها بوده و بررسی و ارائه این سبد را به بعد از فاز دوم موکول نموده است.

البته بنا بر اطلاعات دریافتی دولت پس از دریافت اطلاعات خانوارها، سبد دوم کالایی را در مقایس کوچک تر به اقشار نیازمند حائز دریافت یارانه ارائه خواهد داد. اما در اینجا این پرسش مطرح است که خانوارهایی که بنا به دلایلی حائز دریافت یارانه نشده اند با چه ابزارهایی از کمک های دولتی برخوردار خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied