شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار در مورد ثبت نام یارانه ها

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک مقام مسئول در سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها گفت: انصراف از دریافت یارانه‌ها امری خیرخواهانه و داوطلبانه خواهد بود و برای ثبت‌نام سرپرستان خانوار نیازمند یارانه هیچ مدرکی لازم نیست.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،مسعود کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی مرحله دوم از ساعت صفر روز چهارشنبه 20 فروردین 93 شروع و تا ساعت 24 روز 31 فروردین 93 پایان خواهد یافت، گفت: فعلا هیچ برنامه‌ای برای تمدید این زمان ثبت‌نام وجود ندارد و همه سرپرستان نیازمند خانوارها برای دریافت یارانه بر اساس جدول زمان‌بندی اعلام شده اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی و بر اساس چه ساز و کاری باید سرپرستان خانوار مراجعه کنند، گفت: کسانی که شماره آخر کد ملی‌شان یعنی رقم سمت راست صفر باشد، روز بیستم کسانی که رقم آخر «یک» باشد، روز بیست و یکم و به این ترتیب تا کسانی که رقم سمت راست شماره ملی آنان 9 باشد روز 29 فروردین و روز 30 و سی و یکم برای کسانی که به هر دلیلی جا مانده‌اند، ثبت‌نام برای دریافت یارانه انجام می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه آیا فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز اقدام به ثبت‌نام از مردم می‌کنند افزود: اصلا فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها درگیر ثبت‌نام نمی‌شوند و هیچ مدرک خاصی هم نمی‌خواهد، بلکه فرم ثبت‌نام که در 3 صفحه است در سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نام سایت رفاهی به نشانی www.refahi.ir مراجعه کنند، و بر مبنای کد ملی سرپرست خانوار نیازمند متقاضی دریافت یارانه و شماره حساب دریافت یارانه که مشخصات این افراد تا اسفند 92 در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دارد و در سایت ظاهر می‌شود و افراد باید اطلاعات درآمدی خانوار را در آن ثبت کنند و هر صفحه را جداگانه تائید کنند و عدم تائید حتی یک صفحه به منزله انصراف از دریافت یارانه خواهد بود.
کاووسی در مورد کسانی که به شبکه اینترنت دسترسی ندارند گفت: این سرپرستان متقاضی یارانه بر اساس اطلاع‌رسانی انجام شده و طبق توافق انجام شده به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک، دفاتر پلیس +10، دفاتر خدمات ICT روستایی، دفاتر شرکت پست‌بانک در سطح روستاها و حتی بنا بر اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات یک سری تیم‌های سیار برای روستاها و عشایر و ثبت‌نام از سرپرستان خانوارهای نیازمند یارانه اعزام می‌شوند.
وی افزود: بر اساس شماره ملی و رقم سمت راست از بیستم تا 31 فروردین باید ثبت نام انجام شود.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه چند نفر یارانه‌بگیر در کشور هستند، گفت: طبق اعلام مقامات مسئول بیش از 77 میلیون و 400 هزار نفر یارانه‌بگیر هستند و آمار جدید از جمعیت در روزهای 25 هر ماه از طرف مرکز آمار ایران از تولد‌ها و فوت‌ها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود.
*آخرین یارانه مرحله اول فروردین 93 پرداخت می‌شود
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها افزود: آخرین یارانه مرحله اول در فروردین سال جاری در حدود همان تاریخ 22 فروردین واریز می‌شود و از اردیبهشت ماه یارانه جدید بر اساس ثبت‌نام‌های جدید که در فروردین انجام می‌شود پرداخت خواهد شد.
کاووسی در مورد اینکه سایت رفاهی امروز باز می‌شود گفت: هنوز ثبت‌نام شروع نشده اما تمهیدات لازم به کار گرفته شده که از ساعت صفر روز 20 فروردین آغاز می‌شود و پهنای باند به اندازه کافی در نظر گرفته شده که هیچ اختلالی در شبکه به وجود نیاید در عین حال دو روز آخر برای جا مانده‌ها از ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد پهنای باند سایت رفاهی گفت: بر اساس توافقاتی که با وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات انجام شده و طبق گفته آقای نصر‌الله جهانگرد معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات که در نشست فرمانداران اعلام کرد باند سایت رفاهی توسعه یافته و تدابیر لازم برای پهنای باند و پذیرش متقاضیان در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که اگر همه سرپرستان خانوار هم یک روز مراجعه کنند باز هم سایت رفاهی جوابگو خواهد بود و مشکل پهنای باند نخواهیم داشت.
کاووسی در مورد اینکه چه تعداد سرپرست خانوار وجود دارند گفت: پیش‌بینی شده روزی حدود 2 میلیون سرپرست خانوار حداکثر مراجعه کنند که ظرف 10 روز حداکثر 20 میلیون سرپرست خانوار مراجعه می‌کنند البته طبیعی است که عده‌ای با مراجعه نکردن به سایت و عدم ثبت‌نام در واقع به صورت خیرخواهانه انصراف می‌دهند.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه سرکشی به حساب‌های درآمد‌ی افراد چه موقع انجام خواهد شد گفت: وقتی فرم‌ها در سایت رفاهی تکمیل شود که 3 صفحه است و باید هر صفحه بعد از تکمیل شدن تائید شود و عدم تائید حتی یک صفحه به منزله انصراف از ثبت‌نام خواهد بود.
وی گفت: در صفحه اول فرم نوشته شده است که بر اساس قانون یارانه فقط به افراد نیازمند تعلق می‌گیرد و صرفا افراد نیازمند می‌توانند فرم تکمیل کنند.
وی گفت: اگر کسی اعلام نادرست کند که مثلا درآمدش کمتر از 600 هزار تومان در ماه است و بعد از بررسی مشخص شود، هرگونه اطلاعات درآمدی غلط داده باشد، علاوه بر اینکه یارانه‌های دریافت شده را باید استرداد دهد طبق قانون جریمه نقدی 3 برابر یارانه دریافتی باید بپردازد.
کاووسی در مورد اینکه چگونه می‌توان انصراف داد گفت: همینکه کسی ثبت‌نام نکند یعنی به صورت داوطلبانه و خیرخواهانه از دریافت یارانه به نفع نیازمندان انصراف داده است و نیازی به ثبت‌نام برای عدم انصراف نیست.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه اگر کسی انصراف داد آیا به معنای این است که از تمکن مالی برخوردار است و بنابراین باید مالیات بیشتر و یا عوارض بدهد گفت: مردم دغدغه نداشته باشند. اگر کسی داوطلبانه انصراف داد به معنای این نیست که از تسهیلات بعدی مانند سبد کالا محروم شود یا اینکه مالیات بیشتری بدهد بلکه این فقط یک کار ایثار‌گرانه و خیر‌خواهانه است که افراد نیازمند و متقاضی باید یارانه بگیرند و دولت هم مکلف است قیمت حامل‌های انرژی را اصلاح کند.
*شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی ملایم است
کاووسی در مورد قیمت حامل‌های انرژی گفت: بر اساس صحبت روز گذشته آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌ها در جمع استانداران، شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی ملایم خواهد بود و فشاری به مردم وارد نمی‌شود اما میزان افزایش قیمت حامل‌ها هنوز مشخص نشده است.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه چرا برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سخنگو تعیین نشده گفت: آقای محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در نهاد رئیس‌جمهوری مسئولیت دارد که همه مسائل از کانال رسمی اعلام شود همچنین آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت مرتب اطلاع‌رسانی می‌کند، اما حساسیت یارانه‌ها و دربرگیری ملی آن اقتضا می‌کند که مسئولان مختلف دولتی و حتی کارشناسان، استادان و حتی مغازه داران از یارانه‌ها صحبت کنند.
کاووسی در مورد اینکه آیا زمان ثبت‌نام تمدید می‌شود گفت: برای کسانی که در مهلت مقرر جا مانده‌اند دو روز آخر فروردین در نظر گرفته شده و فعلا بنایی برای تمدید زمان خارج از فروردین وجود ندارد و تکمیل فرم حداکثر 20 دقیقه زمان بیشتر لازم ندارد.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه بررسی ثبت‌نام‌ها و اظهارات سرپرست خانوار چه مدت انجام می‌شود گفت: متعاقبا اعلام خواهد شد که چه زمانی بر اساس بانک اطلاعاتی این بررسی‌ها انجام می‌شود، اما در اسرع وقت اعلام خواهد شد و یارانه اردیبهشت 93 بر اساس ثبت‌نام جدید خواهد بود که البته ممکن است یک مقدار با تاخیر باشد.
کاووسی در مورد اینکه چند بانک اطلاعاتی برای بررسی فرم‌های ثبت‌نام وجود دارد گفت: بانک اطلاعاتی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که در عین حال محرمانه است از بزرگترین بانک‌های اطلاعاتی کشور و بسیار قوی است و اگر فردی فرم‌ها را تکمیل کند که مثلا اظهار کند خانه دارد یا ندارد بررسی و ارزیابی می‌شود و از طریق سازمان‌های مختلف و گروه‌های نظارتی و ارزیابی بررسی می‌شود.
وی تاکید کرد: در این مرحله بنای دولت بر حذف افراد از یارانه نیست بلکه صرفا خود مردم بر اساس سیاست دولت تدبیر و امید اعلام می‌کنند که نیازمند دریافت یارانه هستند و اگر کسی متمکن است به صورت داوطلبانه از ثبت‌نام خودداری کند.
کاووسی در مورد اینکه گفته می‌شود حقوق زن جزء درآمد سرپرست خانوار حساب نمی‌شود گفت: از نظر قانون درآمد خانوار ملاک قرار می‌گیرد و مجموع حقوق سرپرست خانوار، حقوق زن و یا حقوق فرزند مجموعا درآمد خانوار را تشکیل می‌دهند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied