شمانیوز
شما نیوز

نیروگاه های زنجان و قم در سبد سهام حفاری شمال قرار گرفت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):هدایت اله خادمی با اعلام اینکه حضور در بازارهای تولید انرژی کشور یکی از سیاست های شرکت حفاری شمال است از خرید بخشی از سهام نیروگاه زنجان و نیروگاه قم توسط شرکت حفاری شمال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،مديرعامل شركت حفاري شمال با اشاره به اينكه اين شركت براي توسعه فعاليت هاي اقتصادي و با هدف ورود به بازار جذاب توليد انرژي برنامه هاي مهمي دارد گفت: بر اساس مذاكرات موفقي كه انجام شده است بخشي از سهام 2 نيروگاه در حال توليد كشور در مالكيت شركت حفاري شمال قرار مي گيرد.

وي با اعلام اينكه 20 درصد از سهام مديريتي نيروگاه توليد برق زنجان و بخشي از سهام مديريتي نيروگاه قم از طريق مالكيت سهام شركت هاي مادر اين دو نيروگاه توسط شركت حفاري شمال خريداري شده است يادآور شد: شركت حفاري شمال به عنوان يكي از پيشگامان نوآوري بخش بالادستي صنعت نفت و به عنوان يكي از شركت هاي معتبر؛ برنامه هاي استراتژيكي را براي متنوع سازي رشته هاي فعاليت اقتصادي و فني خود طراحي كرده است و بر همين اساس بخشي از سهام اين دو نيروگاه توسط حفاري شمال خريداري شده است.

خادمي ادامه داد: حوزه برق از جمله صنايع نيروگاهي در زمره بخش هاي اساسي توليد و اقتصاد ملي ايران در عرصه انرژي است و يكي از حيطه هايي است كه توانمندي هاي اقتصادي و فني ايران امكان ظهور و توسعه دارد با عنايت به اين اصل شركت حفاري شمال اقدام به ورود به عرصه صنعت توليد برق كرده است.

مديرعامل شركت حفاري شمال افزود: نيروگاه زنجان قابليت تبديل به نيروگاه سيكل تركيبي را دارد و با تعريف طرح هاي افزايش توليد امكان رسيدن به ظرفيت يك هزار مگاوات برق را دارد كه اين امر مي تواند در منطقه بازار هدف توزيع برق توليدي اين نيروگاه بسيار موثر واقع شود.

خادمي با تاكيد بر اينكه ظرفيت سازي براي توليد برق يكي از مولفه هاي مهم و از زيرساخت هاي بسيار ضروري توسعه ملي است يادآور شد: حضور حفاري شمال در صنعت برق علاوه بر اينكه مي تواند به ايجاد شركتي چندرشته اي در حوزه هاي حساس بالادستي انرژي كشور منتهي شود براي صنعت برق ايران نيز بركات و آثار مفيدي به همراه خواهد داشت.

لازم به يادآوري است دكتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران صبح روز دوشنبه18 فروردین با حضور در جمع مديران و كاركنان وزارت نيرو بر ضرورت حضور پررنگ بخش خصوصي براي تحرك بخشي به توسعه صنعت آب و برق تاكيد كرد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در همه طرح‌های وزارت نیرو اجرای اقدامات باید به بخش خصوصی سپرده شود تا از چابکی و پشتکار این بخش استفاده شود، گفت: بخش دولتی باید وظیفه حاکمیتی و برنامه‌ریزی را به طور جدی ایفا کند.

دکتر روحانی ادامه داد: صادرات برق راهی برای در هم تنیده شدن اقتصاد‌های ایران و دیگر کشورها با یکدیگر است که دوستی و نزدیکی ملت‌ها را تأمین کرده و بهترین راه حفظ امنیت و صلح در منطقه است. منبع:شركت حفاري شمال

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied