شمانیوز
شما نیوز

خبری مخصوص بیماران ام اس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):خستگی از شایع ترین علائم مبتلایان به ام اس است که آنها را از انجام بسیاری از کارهای روزانه باز داشته و روی کیفیت زندگی آنها اثر منفی می گذارد. انجام برخی راهکارهای ساده می تواند به مبتلایان ام اس در کاهش خستگی ناشی از بیماری کمک کند.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، خستگی ناشی از بیماری ام اس معمولا با خستگی ناشی از کار زیاد متفاوت است به طوری که خستگی معمولی با استراحت بهبود می یابد ولی این نوع خستگی خاص، تداوم دارد و از بین نمی رود و گاه بین یک تا ماه طول می کشد و به مرور تشدید می شود.

زمان هایی را که خستگی به سراغتان می آید را یادداشت کرده و به علائمی که پیش از بروز خستگی در شما ظاهر می شود توجه داشته باشید. علائمی از قبیل خستگی چشم ها، پاها و کل بدن، خشکی سرشانه ها، کاهش انرژی بدن، عدم تمرکز لازم، ضعف، نداشتن انگیزه برای فعالیت، خواب آلودگی، تحریک پذیری بالا، عصبانیت، اضطراب و بی صبری نشانه هایی هستند که پیش از شروع خستگی در مبتلایان به ام اس بروز می کند.

سعی کنید در این مواقع از انجام فعالیت های غیر ضروری و سنگین خودداری کنید و تا جایی که می توانید به خودتان استراحت دهید تا بیش از این انرژی از دست ندهید. موقع کار کردن به جلو خم نشده و از حرکات بیش از حد اجتناب کنید. خستگی به دنبال گرسنگی و نخوردن مقدار کافی غذا نیز ممکن است ایجاد شود بنابراین، همیشه مقداری مواد غذایی کم حجم داشته باشید تا در موقع لزوم از آن استفاده کنید. کاهش فعالیت های بدنی می تواند به دنبال بیماری یا در روند درمان ایجاد شود و حتی گاه ورزشکاران حرفه ای نیز در برهه هایی مجبور به استراحت می شوند. دانشمندان معتقدند که انجام ورزش های سبک و منظم در طول روز به کاهش احساس خستگی، افسردگی، ضعف، خستگی و حالت تهوع کمک می کند.

مدیریت استرس نقش مؤثری در کاهش خستگی در مبتلایان به ام اس دارد. کاهش حجم کارهای روزانه و دغدغه های فکری به کاهش استرس کمک می کند. انجام ورزش های آرام بخش مانند یوگا و مدیتیشن بسیار کارآمد هستند. مطالعه، گوش کردن به موسیقی و انجام هر کاری که توجه شما را متوجه چیز دیگری غیر از خستگی کند، می تواند به بهبود وضعیت جسمی و روحی بیماران کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied