شمانیوز
شما نیوز

نتیجه دیدار متین ورامین و تایپه سیتی تایوان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):تیم متین ورامین در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا با غلبه بر تایپه سیتی تایوان به جمع چهار تیم پایانی این دوره از رقابت ها صعود کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،ظهر امروز تیم والیبال متین ورامین که به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا در مانیل فیلیپین حضور پیدا کرده است، با شکست تیم تایپه سیتی تایوان توانست به مرحله نیمه نهایی این مسابقات برسد.

تیم متین ورامین که در اولین حضور خود در رقابت های لیگ برتر و با هدایت مصطفی کارخانه، همه کارشناسان و علاقه مندان به والیبال را شوکه کرد و به فینال رقابت ها رسید، امسال با سرمایه گذاری وسیع و با جذب ستارگان والیبال ایران نظیر محمد موسوی، سعید معروف، احسن الله شیرکوند و شهرام محمودی و تمدید قرارداد مجتبی میرزا جانپور و نیکولوف به عنوان مدعی اصلی عنوان قهرمانی محسوب شد و جذب بانیولی سرمربی مطرح و کهنه کار ایتالیایی شانس متین ورامین برای کسب عنوان نخست رقابت های لیگ را افزایش داد و در نهایت نیز پیش بینی کارشناسان به حقیقت پیوست.

با قهرمانی تیم متین در مسابقات لیگ برتر، نماینده ورامین به مسابقات جام باشگاه های آسیا صعود کرد و این تیم پس از پایان مسابقات لیگ برتر والیبال و پس از استراحت کوتاه، تمرینات خود را زیر نظر دانیله بانویلی ادامه داد و همه بازیکنان امیدوار هستند تا بتوانند مقام قهرمانی را برای ایران و مردم ورامین به ارمغان بیاورند.

شهرام محمودی، مصطفی شریفات، میکائیل تاجر، سعید معروف، وحید سیدعباسی، محمد موسوی، پوریا فیاضی، احسن شیرکوند، علی اصغر رزم فر، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد نظری افشار و علیرضا نصر اصفهانی ترکیب 12 نفره نماینده والیبال ایران را در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تشکیل می‌دهند.

بازیکنان و کادر فنی متین ورامین پس از پایان لیگ برتر و استراحت کوتاه تمرینات خود را با جدیت دنبال کردند و در ایام نوروز نیز سالن شهید گلعباسی ورامین شاهد تمرینات بازیکنان متین بود که خود را برای کسب قهرمانی در معتبرترین مسابقات باشگاهی والیبال آسیا آماده می کردند.

تیم متین ورامین در مسابقات آسیای در گروه دوم با نمایندگان ژاپن، ویتنام و لبنان همگروه شد که نماینده ژاپن را سه بر یک شکست داد و در مقابل نماینده ویتنام با نتیجه سه بر صفر به برتری رسید و در آخرین بازی مرحله گروهی نیز نماینده لبنان را با نتیجه سه بر یک بدرقه کرد تا با کسب نه امتیاز کامل این مسابقات به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

در مرحله یک چهارم نهایی متین ایران باید به مصاف تیم دوم گروه چهارم می رفت که در این میان تایپیه سیتی تایوان توانست با شکست نمایندگان امارات و گینه بعد از چین به عنوان تیم دوم گروه چهارم خود را معرفی کرده و حریف نماینده ایران در این مرحله شود.

احسن الله شیرکوند پیش از این دیدار و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تیم متین ورامین در مرحله گروهی این مسابقات از نه امتیاز ممکن، توانست حداکثر امتیازها را کسب کند و با قاطعیت به دور دوم مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برسد.

لیبروی تیم متین ورامین افزود: در بازی نخست متین در مرحله گروهی به دلیل دیر اضافه شدن برخی بازیکنان به تیم، بازیکنان نمایش مقتدارنه ای مقابل نماینده ژاپن نشان ندادند اما پس از آن بازی شرائط بازیکنان متین در هربازی بهتر از گذشته شد.

وی ادامه داد: بازیکنان متین در بازی مقابل نماینده ویتنام قاطعانه و با نتیجه سه بر صفر و مقابل الزهرا لبنان که تیم خوب و با برنامه ای بود با نتیجه سه بر یک پیروز شوند و با کسب امتیازات کامل نشان دادند که فقط برای قهرمانی به این مسابقات آمده اند.

شیرکوند اضافه کرد: هدف متین ورامین در این مسابقات کسب مقام قهرمانی آسیا و رسیدن به مسابقات جهانی است به همین خاطر با جدیت مقابل همه حریفان صف آرایی می کنند و به چیزی جز برد فکر نخواهند کرد.

بازیکنان متین ورامین پیش از بازی مرحله دوم خود تأکید دارند که تیم های شرکت کننده و قدرتمند این مسابقات را به خوبی آنالیز کردند و سرمربی تیم نقاط ضعف و قوت هر یک از تیم ها را به بازیکنان یادآور شدند و اکنون تیم در شرائط مناسب و خوبی قرار دارد و همه تلاش خود را خواهد کرد که دل مردم ایران را شاد کند.

اما آنچه پیش از این بازی باعث ناراحتی بازیکنان متین ورامین شد بیماری شدید سعید معروف بود و به گفته مسئولین این تیم سعید معروف که دچار سرما خوردگی شدید شده، به بیمارستان منتقل و در بخش اورژانس بیمارستان فیلیپین بستری شد و نتوانست تیم متین را در این دیدار حساس همراهی کند.

احسن الله شیرکوند درباره روند بازی متین ورامین و تایپه سیتی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا اظهار داشت: سرمربی تیم تایپه سیتی که به دنبال حضور در مرحله نیمه نهایی بود، با تاکتیکی متفاوت بازیکنان خود را روانه این دیدار کرد و سرویس های هدف دار در دستور کار بازیکنان تایپه سیتی قرار گرفت و ناهماهنگی بازیکنان متین در برخی دقایق سبب شد تا این ست با نتیجه 26 بر 24 به سود نماینده تایپه به پایان برسد.

لیبروی تیم متین ورامین افزود: تیم متین ورامین ست دوم بازی را بسیار خوب و طوفانی آغاز کرد و سرویس های هدف دار و قدرتمند بازیکنان با تجربه این تیم و ضعف دفاع در تیم تایپه سیتی سبب شد تا این ست با اختلاف چهار امتیاز و با نتیجه 25 بر 21 به سود متین ورامین به پایان برسد.

شیرکوند اضافه کرد: سرمربی تایپه سیتی در ست سوم دست به تغییر تاکتیک زد و با تعویض چند بازیکن تلاش کرد تا روند بازی را به سوی نماینده تایوان تغییر دهد اما در سوی مقابل تیم متین ورامین که به دنبال پیروزی قاطع در این بازی بود توانست این ست را نیز به سود خود تمام کرده و با نتیجه 27 بر 25 فاتح این ست شود.

وی ادامه داد: در ست چهارم روحیه بازیکنان متین ورامین دو چندان شد و این انگیزه در کنار حمایت همه جانبه تماشاگران ایرانی، سبب شد تا تایپه سیتی بسیار پراشتباه ظاهر شده و در همان امتیازهای ابتدایی دچار مشکل شود و در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود بازیکنان بانیولی پایان پیدا کرد.

گفتنی است در ادوار قبلی والیبال جام باشگاه های آسیا، تیم پیکان در سال های 2002 و 2006 تا 2011 عنوان قهرمانی را کسب کرد و با هفت قهرمانی رکورد دار است و تیم های صنام تهران در سال 2004 و کاله مازندران در سال 2013 قهرمان شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied