شمانیوز
شما نیوز

واکنش واشنگتن به فرود هواپیمای آمریکایی در ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری اعلام کرد تحریم‌های ایران به طور کلی پرواز هواپیماهای آمریکایی به ایران را منع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از رویترز:"جنیفر ساکی" لحظاتی پیش در نشستی خبری در واکنش به ادعای روزنامه نیویورک تایمز پیرامون فرود یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد تهران گفت : تحریم‌های ایران به طور کلی پرواز هواپیماهای آمریکایی به ایران را منع می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : وزارت خزانه‌داری آمریکا به پرونده‌های احتمالی نقض تحریم‌های آمریکا به طور موردی رسیدگی می‌کند.

گفتنی است روزنامه نیویورک تایمز در شماره اخیر خود نوشت، روز سه‌شنبه فرودگاه مهرآباد مهمانی ناخوانده داشت و آن یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتابود، سازمانی که دارای 13 شعبه در تمام آمریکا است.

در ادامه این گزارش آمده اینکه چرا این هواپیما در ایران فرود آمده بود، هنوز مشخص نیست.

بنا بر اعلام "برت کینگ" یکی از نماینده‌های سالت لیک سیتی بانک یوتا اعلام کرد این هواپیما در اختیار این بانک قرار دارد، اطلاعاتی درباره سرمایه‌گذاران این هواپیما و اینکه چه کسی از آن استفاده می‌کند در دست نیست.

مقامات فرودگاه مهرآباد تنها اعلام کرد که هواپیما از نوع "وی‌آی‌پی" بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، این هواپیما به کشورهای زیادی سفر کرده اما فرود آن در فرودگاه مهرآباد و کشور ایران که هدف تحریم‌های شدید غرب قرار دارد جلب توجه کرده است.

برخی از مقامات سابق فدرال که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که حضور یک هواپیما با پرچم آمریکا در ایران بیانگر این مساله است که این پرواز در قالب یک سفر تجاری قانونی و تایید شده از سوی مقامات آمریکایی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied