شمانیوز
شما نیوز

معاون فرمانده‌کل سپاه:

مدیران غیرجهادی فرصت‌ها را می‌سوزانند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران گفت: در‌ سال‌های اخیر هرجا مدیر جهادی (با همان شاخصه‌های تلاش، اخلاص و حرکت علمی و برنامه‌ای) در میدان بوده، موفقیت‌های فراوانی نصیب نظام شده است و هرجا مدیران غیرجهادی بودند فرصت‌ها را سوزاندند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، حمیدرضا مقدم‌فر در حاشیه مراسم غبارروبی حرم حضرت علی‌بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: حرم مطهر فرزندان معصومین(ع) و امام‌زاده‌ها، کانونی از معنویت است که مردم به آن پناه می‌آورند.

وی افزود: فضای معنوی که در این حرم‌ها وجود دارد فرصتی ایجاد کرده و ما باید به این فضاهای معنوی به‌عنوان یکی از نقاطی که تا کنون استفاده کامل برای ارتقا و رشد معنوی جامعه از آن نشده، توجه بیشتری کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: یکی از حرم‌های پرجاذبه و باشکوه معنوی حرم حضرت علی‌بن امام محمد باقر(ع) است، دلیل آن‌هم شخصیت بزرگی است که ایشان دارد، ایشان فرزند بلافصل امام باقر(ع) است و شهادت ایشان به شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا شباهت دارد، در اینجا فضایی به‌عنوان قتلگاه وجود دارد و بیش از 70 نفر نیز که از یاران و همراهان ایشان بودند به شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه چون مکان این امام‌زاده از لحاظ جغرافیایی در حاشیه شهر کاشان قرار گرفته و مسیر جاده اصلی کنار آن قرار ندارد، این مکان باعظمت مهجور واقع شده است، امیدوارم تمامی رسانه‌ها اعم از رسانه ملی،‌ خبرگزاری‌ها و مطبوعات در این زمینه تلاش کنند، انتظار این است که این حرم باصفا در سال فرهنگ مبدل به یک قطب فرهنگی در منطقه شود.

آماج تهاجمات فرهنگی دشمنان اعتقادات مردم است

مقدم‌فر در ادامه سخنانش با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ نرمی که امروز داریم، نقطه کانونی و هدف آنان، اعتقادات و باورهای مردم است، در واقع اصلی‌ترین هدف و آماج تهاجمات فرهنگی، اعتقادات مردم است.

وی افزود: دشمنان در صدد هستند مردم نسبت به اعتقادات و باورها و ارزش‌های دینی سست شوند اما زیارتگاه‌ها و حرم‌های مقدس به‌عنوان ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تولید معنویات، در نقطه مقابل آن‌ها قرار داشته و در تقویت اعتقادات، رشد معنوی و انسجام اعتقادات، باورها و احساسات و عواطف دینی مردم مؤثر است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: این مکان‌های مقدس به ما توان می‌دهند که در جنگ نرم مقابل دشمن ایستادگی کنیم زیرا هدف و آماج حملات آن‌ها اعتقادات و باورهای مردم نظام جمهوری اسلامی است.

مقدم فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری امسال به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار کرد: تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ، دو بال و بازوی اجرایی داشته و نیاز به دو بازو دارد، یک بازوی مردمی و یک بازوی اجرایی.

وی گفت: بازوی مردمی آن، عزم ملی است و مردم باید با اراده و عزم خود کمک کنند تا اقتصاد و فرهنگ در کشور سامان یابد؛ نکته دوم مدیریت جهادی است که سهم مسئولان بوده و مسئولان اگر براساس مؤلفه‌های مدیریت جهادی که آن هم ویژگی‌های خاص خود را دارد، عمل نکنند، کاری از پیش نمی‌برند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران تأکید کرد: در‌ سال‌های اخیر مشاهده کرده‌ایم هرجا مدیر جهادی (با همان شاخصه‌های تلاش، اخلاص و حرکت علمی و برنامه‌ای) در میدان بوده، موفقیت‌های فراوانی نصیب نظام شده است و هرجا مدیران غیرجهادی بودند فرصت‌ها را سوزاندند.

ساماندهی حوزه فرهنگ کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد

مقدم‌فر با بیان اینکه ساماندهی حوزه فرهنگ و اقتصاد، نیاز به مدیریت جهادی دارد، درباره ویژگی‌های مدیریت جهادی خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی مدیریت دینی است، تکیه به اعتقادات دارد و بوروکراسی‌های دست و پا گیر را کنار گذاشته و تلاش، پشتکار، همت‌ ویژه و خلاقیت و ابتکار، جنس و ویژگی آن است.

وی افزود: رشد و تعالی معنوی و نگاه فرهنگی منضم به همه تلاش‌ها است.

مقدم‌فر تصریح کرد: ما در مدیریت جهادی و مسائل فرهنگی آن، تعبیری در قرآن داریم به‌عنوان "جهاد کبیر"؛ جهاد اصغر، جنگ سخت با دشمن بوده و جهاد اکبر جنگ با نفس است اما جنس جهاد کبیر که قرآن در سوره شریفه فرقان آیه مبارکه 51 می‌فرماید، جهاد فرهنگی است (فَلاتُطِعِ الکافِرینَ وَ جاهِدهُم به جِهاداً کَبیراً).

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران پیرامون وظیفه سپاه در مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی سپاه کنار سایر وظایف خود در مقابله با تهدیدات، مقابله با جنگ نرم است.

وی گفت: دشمن با هدف گرفتن اعتقادات و باورهای مردم می‌خواهد عزم ملی و هویت ایرانی مسلمان را از بین ببرد، این تهدید بزرگی است که نه‌تنها از تهدید‌های سخت کمتر نیست بلکه باید بیشتر مورد توجه باشد لذا سپاه که وظیفه ذاتی او مقابله با هرگونه تهدیدی علیه نظام است نمی‌تواند بی‌توجه باشد.

سپاه پاسداران در عرصه‌های اقتصادی به کمک دولت می‌شتابد

مقدم‌فر با بیان اینکه سپاه نقش پیش‌برندگی انقلاب را دارد و به‌دنبال تعالی انقلاب اسلامی بوده و بار آن را به دوش می‌کشد، گفت: امروز که جنگ اقتصادی داریم، سپاه وظیفه خود می‌داند به دولت و عرصه‌های اقتصادی آن کمک کند و ظرفیت خود را در حوزه‌های سخت‌افزاری و نیروی انسانی در اختیار دولت قرار دهد و ظرفیت عظیمی مثل بسیج مردمی به کمک دولت بیاید، البته شرط آن درخواست دولت و اراده این کار است.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی نیز سپاه پاسداران و بسیج می‌توانند در سال فرهنگ تأثیرگذار باشند و در حوزه‌های سلبی در برابر هجمه‌های دشمنان در موضوعاتی مثل فیلم، هنر، کتاب با هوشمندی رشد و در حوزه‌های ایجابی برای عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی تلاش کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در برابر هجمه‌های دشمن باید از طریق تلاش فرهنگی جامعه را مصونیت‌بخشی کرد.

وی افزود: اگر مردم از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون شوند، تلاش دشمنان از طریق وسایلی مثل ماهواره و اینترنت در جنگ نرم، نتیجه‌ای نخواهد داشت و جامعه در برابر این هجمه‌ها واکسینه می‌شود. منبع : تسنيم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied