شمانیوز
شما نیوز

زمزمه استیضاح دو وزیر در لابی بهارستان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ابهام در مدرک تحصیلی یک مقام ارشد دولتی، زمزمه استیضاح وزرای ارشاد و نفت، سهمیه رایگان نوروزی حج برای برخی نمایندگان و ۵ سفر خارجی یک نماینده در ماه گذشته از جمله شنیده‌های خبرنگاران پارلمانی فارس در این هفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،شنیده‌ شده اعضای فراکسیون اعتدال که حامی دولت هستند در هفته گذشته چند جلسه غیر رسمی داشتند، در این جلسه تاکید شده باید نوعی فعالیت کنیم که برچسب وکیل‌الدوله بودن به ما نچسبد. حدود 20 تا سی نماینده در این جلسه حضور داشتند.

* شنیده شده علاوه بر وزرای نیرو و آموزش و پرورش، مباحث جدی در میان نمایندگان درباره استیضاح وزیر ارشاد و نفت مطرح است که البته برخی نمایندگان تلاش دارند اکثریت مجلس را برای زمان استیضاح متقاعد کنند. * شنیده شده، هیأت رئیسه مجلس از هیأت‌های تحقیق و تفحص خواسته تا پیش از نهایی شدن گزارش، درباره آن با رسانه‌ها گفت‌‌وگو نکنند. * اعضای یکی از کمیسیون‌های مجلس به سفرهای بی‌ضابطه و حاشیه‌های به وجود آمده در برخی از سفرهای هیأت‌های پارلمانی به تهران انتقاد داشته و از رئیس‌ کمیسیون به دلیل عدم نظارت بر رفتار این هیأت‌‌ها انتقاد کردند. * شنیده شده است برخی از نمایندگان مجلس به بازدید از تاسیسات هسته‌ای کشور رفته‌اند؛ این نمایندگان ضمن انتقاد از وضعیت برخی تاسیسات خواستار رسیدگی بهتر دولت به تاسیسات هسته‌ای شدند. * شنیده شده اخیرا حملات سایبری به سیستم فناوری مجلس، روند رو به رشدی داشته و برخی از آنها نیز موفق به نفوذ‌های هرچند ناکام به سیستم شده است. گفته می‌شود کشورهای آسیای شرقی مبدا اصلی این حملات بوده است. * شنیده شده فراکسیون تازه تاسیس نفت، گاز و پتروشیمی مجلس به یکی از وزارت‌خانه‌های دولت نزدیک بوده و برای کم اثر کردن کمیسیون مربوطه تشکیل شده است. * شنیده شده برخی نمایندگان مجلس یا همراه یک نفر با استفاده از سهمیه نوروزی به حج رایگان عازم شده‌اند. * شنیده‌ شده، یکی از نمایندگان مجلس طی یک ماه گذشته 5 سفر خارجی داشته است. * شنیده شده برخی نمایندگان مجلس به دیدار احمدی‌نژاد و برخی دیگر از آنان به دیدار خاتمی رفته‌‌اند؛ شنیده‌ها حاکی است که این دیدارها بی‌ارتباط با انتخابات آتی مجلس نیست. * شنیده شده، نمایندگان استان لرستان در مجلس از اعضای کمیسیون‌ اجتماعی برای دعوت به این استان به صورت خانوادگی اقدام کرده‌اند. * شنیده شده نمایندگان مدارکی درباره ابهام مدرک تحصیلی یکی از دولتی‌ها دارند که ثابت می‌کند این مقام ارشد دولتی بدون طی کردن مراحل قانونی، مدرک تحصیلی خود را اخذ کرده است. * شنیده شده محمود نبویان که به دلیل نقد توافق‌نامه ژنو با شکایت شورای عالی امنیت ملی مواجه شده، گفته: من آن یادداشت را قبل از آنکه منتشر کنم به آقای عراقچی داده و گفتم، ایراد شما به نقد حقوقی بنده از توافق ژنو چیست؟؛ اما وقتی ایشان جواب نداد مجبور شدم یادداشت را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied