شمانیوز
شما نیوز

دکتر عباسی:

اعتماد مردم به دولت کم شده است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مسئول اندیشکده یقین با اشاره به 4 میلیاردی که امریکا قرار بود از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد کند، گفت: آنها نه تنها این کار را نکردند، بلکه 6 میلیارد تومان از سرمایه بنیاد علوی را مصادره کرده‌اند که این نتیجه لبخندزدن است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در مراسم جشن یکساله دکتر سلام خبرگزاری دانشجو گفت: با توجه به اینکه مجموعه طنز دکتر سلام به یکسالگی خودش رسیده است، جا دارد از تمام کسانی که در این مجموعه زحمت می‌کشند و فضایی به وجود آورده‌اند که قبلاً به صورت مکتوب وجود داشت، تشکر کنیم.

مسئول اندیشکده یقین اظهار داشت: نقد در کشور ما از آنجایی شروع می‌شود که اگر کسی در رابطه با مسئله‌ای مانند حجاب نقد کرد می‌گوییم امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، ولی اگر قرار شد به دولتمردان تذکری داده شود، می‌گویند نقد کرده‌اند. ما باید کاری کنیم که ماهیت نقد غربی به ماهیت امر به معروف و نهی از منکر تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بانکداری در کشور خاطرنشان کرد: ما به بانکداریمان در کشور پسوند اسلامی داده‌ایم در حالی که بانکداری اسلامی یعنی ربای اسلامی است و وقتی می‌خواهیم تذکری در این مورد بدهیم، می‌گویند نظام بانکی را نقد می‌کند.

عباسی تأکید کرد: ما نقد می‌کنیم برای اینکه بحران به وجود نیاید و اگر گاهی دولتی یا مسئولی را نقد می‌کنیم به خاطر این است که آنها با بحران مواجه نشوند، ولی متأسفانه وقتی ما این کار را می‌کنیم می‌گویند که تخریب دولت یا آن مسئول را می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در رابطه با سازوکار یارانه‌ها در همان ابتدا تذکراتی دادند ولی کسی گوش نکرد و حالا بعد از چهار سال خود آنها در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فارس داشته‌اند از مردم معذرت‌خواهی کردند ولی آیا حالا می‌شود این جریان را اصلاح کرد؟ ما آن زمان به خاطر اینکه بحران به وجود نیاید تذکر دادیم که متأسفانه کسی گوش نداد.

مسئول اندیشکده یقین با اشاره به 4 میلیاردی که امریکا قرار بود آزاد کند، گفت: آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه 6 میلیارد تومان از سرمایه بنیاد علوی را مصادره کرده‌اند که این نتیجه لبخندزدن است.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید در 9 روز گذشته با بحرانی به نام حمید ابوطالبی روبه‌رو شد و نوروز قبل نیز برای دولت بحرانی به نام قطعنامه به وجود آمد و این بحران‌ها به خاطر عدم توجه به تذکراتی که در این رابطه به دولت داده شده بود ایجاد شد.

عباسی تأکید کرد: در بحران‌هایی که برای دولت ایجاد شد، یکی از اتفاقاتی که رخ داد این بود که اعتماد مردم به این دولت کم شد و همچنین این اتفاقات اخیر نشان داد فرمایشات مقام معظم رهبری محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند، دشمنان به دست خودمان آرزوهایشان را محقق کرده‌اند.

مدیر اندیشکده یقین اضافه کرد: امروز امید داخل به خارج در حال ناامید شدن است و این نتیجه بحران‌هایی است که هر 9 روز یک بار برای دولت پیش آمد.

عباسی در ادامه اظهار داشت: ما باید اخلاق و تقوای بسیجی را در طنزها و نقدها مبنا قرار دهیم و در این رابطه امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم و اگر مجموعه دکتر سلام هم به این مسئله توجه نکند موفق نخواهد شد.

وی در خاتمه اظهار داشت: باید مراقب باشیم طنز ماهیت تمسخر به خود نگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied