شمانیوز
شما نیوز

مذاکرات هسته ای چهار ماه تمدید شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):بیانیه مشترک «محمد جواد ظریف» و «کاترین اشتون» تاکید کرده است که طرفین طی هفته های آینده و به اشکال مختلف گردهم آمده و مذاکرات را ادامه می دهند. در بیانیه همچنین عنوان شده است که با وجود برخی پیشرفت های ملموس، اما همچنان فاصله قابل توجهی در برخی موارد کلیدی باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،بیانیه مشترک «محمد جواد ظریف» و «کاترین اشتون» که متن آن بامداد روز شنبه منتشر شد، تأکید کرده است که طرفین طی هفته های آینده و به اشکال مختلف گردهم آمده و مذاکرات را ادامه می دهند. طرفین همچنین به وجود فاصله قابل توجه در برخی موارد کلیدی، با وجود برخی پیشرفت های ملموس، تأکید کرده اند.

ایران و گروه 1+5 روز جمعه توافق کردند که مهلت مذاکرات جامع را برای یک دوره 4 ماهه منتهی به سوم آذر، تمدید کنند. یک عضو تیم مذاکره کننده ایرانی به خبرگزاری فارس گفت هنوز روز و مکان دور بعدی مذاکرات مشخص نشده است.

به گفته وی، بر اساس بیانیه مشترک، نمایندگان ایران و گروه 1+5 طی چند هفته آینده تشکیل جلسه می دهند. پیشتر برخی رسانه ها گمانه زنی هایی را در رابطه با تاریخ دور بعدی گفت وگوها منتشر کرده بودند.

متن بیانیه مشترک ظریف و اشتون به شرح زیر صادر شد:

ما به همراه مدیران سیاسی کشورهای 3+3 به صورت فشرده برای رسیدن به یک برنامه جامع اقدام مشترک با استفاده از شتاب سیاسی حاصل از تصویب و اجرای برنامه اقدام مشترک 24 نوامبر 2013 توسط طرفین تلاش کردیم.

ما از دولت اتریش و سازمان ملل برای حمایت فوق العاده در میزبانی این مذاکرات در وین سپاسگذاریم. ما جلسات مختلف در اشکال مختلف در فضایی سازنده برگزار کرده ایم تا به یک راه حل جامع درازمدت مورد توافق مشترک که تضمین کند برنامه هسته ای ایران همواره صلح آمیز خواهد بود، دست یابیم.

در چند هفته گذشته ما تلاش های خود را به صورت فزاینده تثبیت کردیم، از جمله از طریق حضور فعال وزرا و معاونین وزرای امور خارجه 3+3 که روز 13 ژوئیه 2014 به وین آمدند تا از نزدیک با میزان پیشرفت مذاکرات آشنا شوند. گرچه ما پیشرفت های ملموسی در برخی از موضوعات داشته ایم و مشترکا برای تدوین یک متن برنامه جامع اقدام مشترک کار کرده ایم، ولیکن هنوز فاصله قابل توجهی پیرامون برخی موضوعات اساسی باقی مانده است که نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد.

از این روز ما به همراه وزرای 3+3 تصمیم گرفته ایم که اجرای اقدامات برنامه اقدام مشترک را تا 24 نوامبر 2014 که مطابق با زمانبندی پیش بینی شده در برنامه مشترک اقدام است، ادامه دهیم. ایران و 3+3 مجددا تأکید می کنند که اجرای تمامی تعهداتشان در برنامه مشترک اقدام را به صورت موثر و به موقع ادامه خواهند داد.

ما با عزم راسخ برای رسیدن به توافق پیرامون یک برنامه جامع اقدام مشترک در اولین فرصت ممکن جلسات خود را در اشکال مختلف طی هفته های آینده برگزاری خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied