شمانیوز
شما نیوز

سرنوشت طلاق های توافقی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):یک جامعه شناس گفت:‌به دلیل نتیجه گیری سریع در طلاق توافقی، احتمال پشیمانی و تصمیم گیری نادرست بسیار زیاد است.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، امان الله قرائی مقدم، جامعه شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: طلاق یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی حساب می‌شود که صدمات جبران ناپذیری را برای زن و مرد برجای می‌گذارد.

وی ادامه داد: ازدواج مجدد برای زنان مطلقه بسیار سخت و نزدیک به صفر می‌باشد، بنابراین زنان بیشتر در معرض آسیب‌های بعد از طلاق قرار می‌گیرند.

قرایی مقدم در خصوص دلایل رو آوردن به طلاق توافقی اینطور گفت: طلاق توافقی نسبت به سایر طلاق‌ها از راحتی برخوردار است، زیرا بدون داشتن شاهد و به دلیل نداشتن بلاتکلیفی، فرایند طلاق زمان کمتری را طی می‌کند.

وی در ادامه گفت: در اینگونه طلاق‌ها، به دلیل نتیجه گیری سریع، احتمال تصمیم گیری نادرست و پشیمانی بعد از طلاق بسیار زیاد است.

به گفته‌ی وی، در طلاق‌های غیر توافقی، به دلیل زمان بیشتری که صرف فرآیند طلاق می‌شود، زوجین زمان بیشتری را بریا سنجیدن معایب و نواقص زندگی خود دارند، در نتیجه تصمیم گیری غلط و پشتیبانی پس از آن به ندرت اتفاق می‌افتد.

وی به نوع طلاق در کشورهای غربی اینطور اشاره کرد: در کشورهای غربی بعد از اقدام به طلاق، زوجین 6 ماه زمان را بدون هرگونه ارتباط می‌گذرانند تا زمان مناسبی را برای فکر کردن به دلیل طلاق و زندگی مشترکشان داشته باشند.

وی در آخر با بیان اینکه در 5 سال ابتدای زندگی اختلاف بیشتری بین زوجین ایجاد می‌شود، گفت: زن و مرد با صبر و تحمل و گذشت می‌توانند این دوره را با آسودگی بگذرانند و به تعادل برسند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied