شمانیوز
شما نیوز

هشدارآیت‌الله‌مکارم‌‌نسبت‌به‌فعالیت‌فرفه‌های‌نوظهور

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وی با ابراز خرسندی از تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: جامعه مدرسین با تشکیل مجمع عمومی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت کرد به خصوص این که اعضا و هیات مدیره از میان همین اساتید انتخاب شده است که دارای وجاهت هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار عضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علت مخالفت دشمنان با شیعیان این است که در همه زمینه ها حرف اول را می زنند؛ بنابراین باید از مخالفت های درونی پرهیز کرد. این مرجع تقلید در این دیدار که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، خطاب به اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار کرد: باید وحدت ارتباط و هماهنگی بین اساتید را حفظ کرد به طوری که در سال حداقل یک بار مجمع واحدی تشکیل داده و زیر نظر مراجع فعالیت های خود را برنامه ریزی کنند.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: جامعه مدرسین با تشکیل مجمع عمومی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت کرد به خصوص این که اعضا و هیات مدیره از میان همین اساتید انتخاب شده است که دارای وجاهت هستند.

وی افزود: نقطه ثقل مجمع عمومی اساتید، باید دروس رسمی حوزه باشد و با پالایش متون آن، محتوای دروس پربارتر شود.

این مرجع تقلید با اشاره به ترس دشمنان از قدرت نفوذ علمای شیعه به خصوص مرجعیت در میان مردم تصریح کرد: وحشت دشمنان به ویژه بعد از جریان عراق و نقش پررنگ حوزه علمیه و مرجعیت در جهت دهی به مردم، بیشتر شده است؛ لذا باید مواظب توطئه های آنان باشیم.

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از وضعیت معیشتی و زندگی طلاب که منجر به فاصله گرفتن آنان از درس و بحث می شود، تاکید کرد: مباحثه سنت حسنه حوزه های علمیه است، باید در حوزه ها حفظ شود و تحت تاثیر مسایل معیشتی قرار نگیرد.

حوزه نیوز، وی تاکید کرد: اساتید حوزه باید طلاب را به مطالعه، تدریس و مباحثه تشویق کنند تا حوزه به خودکفایی برسد.

این مرجع تقلید، خلاء وجود روحانیون و علمای شاخص در شهرستان ها را مشکل جدی عنوان کرد و افزود: با رحلت عالمان شاخص و با نفوذ در استان ها، جایگزینی برای آنان قرار نمی گیرد و خالی شدن شهرستان ها از وجود عالمان برجسته، زمینه نفوذ بیشتر دشمنان را فراهم می کند؛ بنابراین باید با تشویق اساتید خوب جهت حضور در استان ها از نفوذ دشمنان جلوگیری کنیم.

وی وجود فرقه های نوظهور در مناطق حاشیه ای و مرزی کشور را معضلی جدی دانست و تاکید کرد: باید با ساخت مساجد، خانه های عالم و حسینیه ها از فعالیت و تحرکات این گروه ها جلوگیری شود.

وی نقش تبلیغ در خارج از کشور را برای تبیین معارف الهی ضروری دانست و افزود: تاسیس مدارس علمیه در خارج از کشور جهت تربیت طلبه بومی ما را در رسیدن به اهدافمان کمک می کند؛ لذا حضور عالمان و مبلغان توانمند و زبان دان در خارج از کشور از تاثیر بسزایی برخوردار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، گزارشی از روند شکل گیری و جلسات تشکیل شده این مجمع ارائه کرد و خواستار پشتیبانی و حمایت های بیشتر مراجع عظام تقلید از این مجمع شد. منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied