شمانیوز
شما نیوز

موحدی کرمانی:پیشنهاد ایران به غرب برد-برد است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): خطیب نماز جمعه تهران پیشنهاد ایران برای آمریکا، غرب و 1+5 را یک پیشنهاد برد- برد دانست که به نفع منطقه، غرب و ایران است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران اظهار کرد: من به آمریکا ، غرب و 1+5 نصیحت می کنم که پیشنهاد ایران را بپذیرند چون این یک پیشنهاد برد- برد است که هم به نفع منطقه ، هم غرب و هم ایران خواهد بود. و اگر این پیشنهاد را نپذیرند دیگر برد- برد نخواهد بود و به بازی برد- باخت تبدیل می شود.

وی بازنده نپذیرفتن این پیشنهاد را آمریکا دانست و افزود: هر زمان که آمریکا در مقابل ایران و انقلاب ایستاد باخت. زمانی که از شاه حمایت کردند و شاه فراری شد و مردم ایران به پیروزی رسیدند آمریکا باخت آنها صدام را هم مجهز کردند، اما در نهایت ایران یک وجب از خاک خود را از دست نداد و دبیرکل وقت سازمان ملل هم صدام را مقصر دانست و در اینجا هم آمریکا باخت.

موحدی کرمانی ادامه داد: آمریکا در عراق به امید ایجاد یک حکومت مطلوب خودش در عراق جنگ به راه انداخت، اما به کوری چشمش در آنجا حکومت اسلامی به وجود آمد. باخت اصلی آمریکا، اسرائیل و همراهانشان این بود که هر روز چهره آن ها در جهان منفورتر شد و چهره کثیف خود را بهتر نشان داد تا مردم دنیا این جریان را بهتر بشناسند. به خواست خدا به سویی می رویم که این تنفر روز به روز شدید تر شود و شعار مرگ بر آمریکا عالم را فرابگیرد.

خطیب جمعه تهران در ادامه صحبت هایش به دولت به خاطر حمایت های مقام معظم رهبری تبریک گفت و بیان کرد مقام معظم رهبری از دولت حمایت می کنند و این تایید معنایش این است که آقا راضی نیست دولت تضعیف شود. رهبری همیشه همراه با تایید خود می فرمایند که من هر دولتی را تایید می کنم، اما این به این معنی نیست که دولت ها نقاط ضعف نداشته باشند. معنای حرف مقام معظم رهبری این است که دولت باید دقت کند و نقاط ضعف خود را بشناسد تا درصدد جبران آن ها بربیاید. نه اینکه دولت بگوید هرکسی ضعفی دارد و ما هم نقاط ضعفی داریم.

وی یکی از نقاط ضعف دولت را تفسیر غلط از اعتدال دانست و افزود: معنی اعتدال در همه جا نرمش و سازش نیست، بلکه معنای آن این است که محبت به جای خود و برخورد هم به جای خود صورت گیرد. طبق روایتی از امیرالمؤمنین که از پیامبر نقل کرده برای علاج جامعه و برقرارکردن صلاح باید از دو وسیله استفاده کرد. پیامبر هم روی زخم ها مرهم می گذاشت و هم وسیله ای برای سوزاندن داشت.

خطیب جمعه تهران با اشاره به رای عدم اعتماد مجلس به وزیر علوم خاطرنشان کرد: الان وزیر علوم با صلاحدید مجلس رای اعتماد نیاورده و وزیر جدیدی معرفی خواهد شد. امیدوارم رییس جمهور عنایت کند و حساسیت مجلس را درباره وزیر معزول بداند که چرا این وزیر رای نیاورد و نمایندگان مردم چه نقاط ضعفی را در او دیدند که به او رای ندادند. بهتر است فردی معرفی شود که این نقاط ضعف را نداشته باشد و نقاط قوتش بالا باشد.

موحدی کرمانی همچنین تاکید کرد: از دولت محترم تقاضا می کنم که به خدماتی که عزیزان رزمنده در جبهه ها داشته اند و گروه انقلابی و فداکاری که با دادن جان خود شهید شدند یا مجروحیت و معلولیت پیدا کردند توجه کند و از این گروه در حد اعلی تقدیر نماید و مقام شان را بالا بداند.

وی انتخاب شعار تدبیر و امید را برای دولت یازدهم انتخاب مناسبی دانست و اظهار کرد: من به خاطر انتخاب این شعار تبریک می گویم، اما تدبیر یعنی چه؟ امام صادق (ع) در پاسخ به یکی از شاگردانش برای عبودیت، سه عنصر بیان کرد که یکی از آن ها تدبیر بود. بنده در مقابل تدبیر الهی نباید از خودش هیچ تدبیری داشته باشد. ما معتقدیم که اسلام برای تمام برنامه هایی که در زندگی فردی و اجتماعی انسان را به سعادت می رساند تدبیر دارد. از این تدبیر که به عنوان یک شعار خوب مطرح شده باید سلیقه های شخصی را کنار گذاشت و فقط تدبیر الهی یعنی آنچه خداوند مقدر و مشخص کرده را برای رسیدن به سعادت اعمال کرد.

وی در ادامه گفت: اسلام درباره بیت المال هم تدبیر دارد و این تدبیر را باید از امیرالمومنین یاد بگیریم. چون بیت المال برای همه جامعه است و باید به تمام عروق بدن جامعه از صغیر و کبیر و دانه درشت و دانه ریز تزریق شود. مبادا خدایی نکرده قسمت عمده ای از بیت المال به سوی دانه درشت ها سرازیر شود و چیزی برای پابرهنه ها باقی نماند.

خطیب جمعه تهران همچنین سالروز شهادت حاج مهدی عراقی و 10 هزار شهید اصناف را تسلیت گفت و بیان کرد: امیدوارم این عزیزان با امام صادق محشور شوند . دیروز هم سالروز آتش زدن مسجد الاقصی به دست رژیم جاعل صهیونیستی بود که حادثه ای دلخراش ، همچنین تخریب مساجد در نقاط مختلف دنیا از جمله غزه، سوریه ، عراق و بحرین را تسلیت می گویم. در غزه در طول یک سال گذشته 200 مسجد به کلیسا و کنیسه، 1200 مسجد به کافه و قهوه خانه و میخانه و دهها مسجد به محل نگهداری حیوانات تبدیل شده است. تکفیری ها هم بسیاری از مساجد و بقاع متبرکه را تخریب کردند. که همه این اتفاقات جای تاسف دارد.

به گزارش ایسنا آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران شهادت امام جعفر صادق (ع) را به خاندان اهل بیت تسلیت گفت و استفاده از فرصت را یکی از آموزه های امام ششم دانست و افزود: امام صادق (ع) در عین اهتمام به جمیع ابواب فقهی به یک نکته خاص عنایت داشت و آن هم بحث اخلاق بود که متاسفانه باید به این حقیقت تلخ اعتراف کنم که اخلاق در جامعه ما ضعیف شده و این بلایی است که اگر جامعه به آن مبتلا شود نظام در خطر خواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین اظهار کرد: هم حکومت و هم مردم باید اخلاق را رعایت کنند. حکومت باید دلسوز مردم باشد و آن ها را نصیحت کند و به تعبیر قرآن باید غل ها را از گردن مردم بردارند. درباره نصیحت و دلسوزی مقام معظم رهبری بهترین برنامه را دارند که پیوسته تذکر می دهند، اعلام خطر می کنند و وظایف را مشخص می کنند. که امیدوارم خداوند گوش شنوا به همه ما عنایت کند. مردم هم باید دو صفت را مراعات کنند که یکی تنبلی، سستی و بی تفاوتی در مقابل وظیفه است و دیگری زودرنجی. همین دو صفت مردم حکومت امیرالمومنین را با مشکل مواجه کرد. امام حسن (ع) را خانه نشین کرد و امام حسین (ع) را به مقتل فرستاد. منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied