شمانیوز
شما نیوز

اولین تصاویر از موشک و رادار «باور۳۷۳»

این برای اولین بار است که تصاویری از سامانه موشکی ایرانی به عنوان یکی از جایگزین های S300 روسی منتشر می شود و می تواند پیامی برای جهانیان مبنی بر خودکفایی و توانمندی نیروهای مسلح کشورمان در حفاظت از آسمان کشور باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، اولین تصاویر از سامانه موشکی پدافندی بُرد بلند ایرانی «باور 373» منتشر شد.

موشک سامانه پدافندی برد بلند باور 373

در پی عهدشکنی روس ها در واگذاری سامانه موشکی S300 به ایران، متخصصان کشورمان اقدام به طراحی و ساخت سامانه موشکی برد بلندی در سطح و توان سامانه S300 کردند.

رادار سامانه پدافندی برد بلند باور373

این خبر را امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در گفتگو با خبرگزاری فارس در سال 90 اعلام کرده بود.

رادار سامانه پدافندی برد بلند باور373

در جریان خرید این سامانه از روسیه، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که البته به دلیل شیطنت دولت های غربی، این کار صورت نگرفت و این پرونده هم اکنون توسط وزارت دفاع پیگیری می شود.

در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث ها مبنی بر تحویل ندادن S300 از سوی روسیه مطرح شد، نیروهای ایرانی هنوز در این کشور در حال طی دوره بودند که مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند «بروید و خودتان این کار را ملی کنید».

نمایش نمونه اولیه باور در یکی از رژه های نیروهای مسلح

از آن زمان، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و طراحی مفهومی آن در وزارت دفاع، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد.

طبق اعلام قبلی مسئولان دفاعی کشور، قرار است در این سامانه از 2 یا 3 نوع موشک در لایه های مختلف استفاده شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین در گفتگو با فارس ، با بیان اینکه زیرساختهای پروژه «باور 373» با رفع موانع گلوگاهی، کاملا مرتفع شده، از پایان کار ساخت این سامانه مدرن تا پایان برنامه 5 ساله پنجم خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان این برنامه بتوانیم یک سیستم خیلی خوب و توانمندتر از S300 را در چرخه پدافند هوایی شاهد باشیم.

برنامه 5 ساله پنجم که یکی از موارد آن ارتقاء کمی و کیفی سامانه پدافند هوایی کشور و ایجاد هماهنگی تحت نظر قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء (ص) است، سال 94 به پایان خواهد رسید.

S300 یک سامانه مدرن موشکی پدافند هوایی ساخت روسیه است که برای مقابله با اهداف در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این سامانه می تواند همزمان حدود 100 هدف را رهگیری و تعدادی از آنها (در برخی موارد 6 هدف و در انواع دیگر 24 هدف) را منهدم کند.

سامانه موشکی S300 روسی

به گزارش فارس، بر اساس تصاویر منتشر شده، برای اولین بار رادار ردگیر، گشت و شناسایی آرایه فازی برد بلند باور 373 و موشک بکارگرفته شده در این سامانه در نمایشگاه صنعت دفاعی وزارت دفاع به نمایش درآمده است که می تواند گویای این باشد که این سامانه استراتژیک پدافندی به زودی به چرخه عملیاتی شبکه پدافند یکپارچه کشور تحویل خواهد شد. منبع : فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied