شمانیوز
شما نیوز

اتصالات اینترنتی سراسر جهان +عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک مبتکر اهل تگزاس نقشه‌ای از تمامی اتصالات اینترنتی سراسر جهان را ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، اینترنت شیوه برقراری ارتباط انسان‌ها را دستخوش تحول کرده و یک سوم مردم دنیا به آن متصل می‌شوند.

هم‌اکنون نقشه‌کش و دانشمند علوم رایانه به نام «جان ماترلی» از ابزار نرم‌افزاری برای شکار تمامی سامانه‌های متصل به اینترنت بهره برده و نقشه‌ای خلق کرده که دسترسی تمامی مردم دنیا به این فناوری را به نمایش می‌گذارد. شکارکردن تمامی آدرس‌های IP در روز دوم ماه اوت (11 مرداد) پنج ساعت و خلق نقشه 12 ساعت زمان برد. شکار یک آدرس IP شامل فرستادن یک سیگنال به ابزار موردنظر از یک مرورگر است که منجر به روشن‌شدن ارتباط آن به اینترنت می‌شود. وی با ارسال سیگنال‌هایی از یک مرورگر به رایانه‌ها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و گیمرهای اینترنتی خواست مکانشان را برای وی ارسال کنند تا او بتواند نقشه را خلق کند.
ماترلی موسس موتور جستجوی «شودان» (Shodan) برای رهگیری ابزارهای متصل به اینترنت است. در این نقشه، رنگ‌های مختلف تراکم ابزارهای متصل در ناحیه‌ای خاص را نشان می‌دهد و بزرگ‌ترین شهرهای جهان در کشورهای پیشرفته، شفاف‌ترین هستند. نواحی قرمزرنگ شامل وجود تعداد زیادی از ابزار وب‌محور است در حالی که در نواحی سبزرنگ ابزارهای کمتری وجود دارند و از نواحی سیاره‌رنگ نیز سیگنالی دریافت نشده است. مارتلی اعتراف کرده که نقشه‌اش به دلیل سانسور و محدودیت تعدادی از سازمان‌ها و کشورها (از جمله چین) بسیار دقیق نیست. منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied