شمانیوز
شما نیوز

فشار کنگره آمریکا بر اوباما برای برخورد با داعش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مسئولان کمیته های اطلاعاتی کنگره آمریکا، باراک اوباما رییس جمهور این کشور را به ضعف در تصمیم گیری و کوتاهی در ارائه یک استراتژی مشخص در رابطه با تروریست های داعش متهم کرده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، مسئولان یادشده از اوباما خواسته اند تا پیش از شرکت در کنفرانس سران کشورهای عضو پیمان اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو)، استراتژی مشخصی را مبنی بر بمباران مواضع داعش در خاک سوریه به کنگره آمریکا ارائه دهد.

مایک راجرز، نماینده جمهوریخواه و سرپرست کمیته اطلاعات و امنیت مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری فاکس نیوز، اوباما را به بی برنامگی و بلاتکلیفی در رابطه با برخورد قاطع با تروریست های داعش متهم ساخت و گفت که سیاست خارجی دولت آمریکا در سراشیبی سقوط کامل قرار گرفته است. وی ضعف استراتژی اوباما را حاصل ترس و احتیاط بیش از اندازه او در تصمیم گیری های سیاسی دانست و گفت: در نتیجه ضعف و عدم قاطعیت رییس جمهوری، مردم جهان به آمریکا به عنوان یک کشور شکست خورده و عقب نشینی کرده نگاه می کنند. راجرز با اشاره به سخنان اوباما که در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفته بود هنوز استراتژی مشخصی در خصوص برخورد با گروه تروریستی داعش ندارد، اظهارداشت: طرح های زیادی در این رابطه پیشنهاد شده اما رییس جمهور آمریکا به دلیل آن که دلش نمی خواست خود را درگیر کند همه آن ها را نادیده گرفته است. در همین حال، دایان فاینستاین، سناتور دموکرات آمریکایی و سرپرست کمیته اطلاعاتی سنای این کشور نیز در گفت وگوی جداگانه ای، با انتقاد از آنچه که اوˈ احتیاط و مصلحت اندیشی بیش از حدˈ اوباما خواند، گفت که رییس جمهوری باید در مورد گروهی که برای جهان و بویژه منافع آمریکا یک خطر جدی محسوب می شود، قاطعیت بیشتری به کار گیرد. این سناتور دموکرات با اشاره به تهدیدهای اخیر تروریست های داعش مبنی بر حمله به منافع آمریکا در درون خاک این کشور افزود: این گروه به صراحت اعلام کرده است که دست از امریکا برنخواهد داشت و به سراغ ما خواهند آمد و به قول خودشان، ˈخونمان را خواهند ریختˈ. هر دو سیاستمدار آمریکایی از اوباما خواسته اند برای حفظ شاءن آمریکا در جهان قبل از برگزاری کنفرانس سران ناتو که قرار است روزهای چهارم و پنجم سپتامبر - 13 و 14 شهریور- در مجمع الجزائر ولز برگزار شود، راهبرد مشخصی را در رابطه با بمباران مواضع این گروه در خاک سوریه به کنگره ارائه دهد. منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied