شمانیوز
شما نیوز

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

بیش از پنجاه درصد مردم قم ماهواره دارند!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه با اشاره به عرض ارادت مراجع عظام و علما به کریمه اهل بیت(ع)، گفت: امام خمینی(ره) به عنوان مرجعی که توانست به نشر معارف الهی در عالم اهتمام ورزد، اعتقاد و اردت خاصی به حضرت معصومه(س) داشت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، پیش از ظهر امروز در اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جهاد کشاورزی، در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مببنی بر این که حرم فرزندان من در قم است و بهشت هشت درب دارد که سه درب آن از قم باز می شود، اظهار داشت: حوزه علمیه قم، سراسر دنیا را با معارف اهل بیت(ع) آشنا می کند و حرم حضرت معصومه(س) نیز بیش از ۲۰ میلیون زائر دارد و مسجد مقدس جمکران نیز میعادگاه عاشقان امام زمان(عج) است. این سه پایگاه عظیم، نقش برجسته قم را در دنیا نشان می دهد.

ashtiani-q

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه با اشاره به عرض ارادت مراجع عظام و علما به کریمه اهل بیت(ع)، گفت: امام خمینی(ره) به عنوان مرجعی که توانست به نشر معارف الهی در عالم اهتمام ورزد، اعتقاد و اردت خاصی به حضرت معصومه(س) داشت.

وی با اشاره به احادیثی از اهلبیت(ع) در مورد جایگاه والای حضرت معصومه(س)، گفت: کریمه اهل بیت(ع) پس از حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگ ترین الگوی بانوان مطرح است و نباید اثرات منفی محیط به گونه ای بر بانوان جامعه اثر بگذارد که دل حضرت خون شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز تمام رسانه های تبلیغاتی و بلندگوهای دشمن، در پی بی حجاب کردن بانوان جامعه اسلامی است، گفت: امروز باید بیش از گذشته در زمینه عفاف و حجاب کار کرد و بانوان جامعه نیز باید در این مسیر ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به این که باران رحمت قرآن بر تمام دل ها می بارد، گفت: قرآن برای بشریت نازل شده است و اختصاص به گروه و مذهب خاصی ندارد.

وی با بیان این که دل های آلوده آیات قرآن را در خود جاری نمی کنند، ابراز داشت: ژرفای قرآن کریم توسط دل های پاک پذیرفته می شود و باید از معارف قرآن در راستای تقرب به خداوند بهره ببریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آیات و معارف قرآن کریم همانند گنج های عظیمی هستند که باید از آن ها برای ارتقای معنویت در زندگی شخصی و اجتماعی بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تاکید بر این که برای پیدا کردن مسیر الهی نباید نباید به سراغ روزنامه ها برویم که غیر از تعداد محدودی، هر روز با سوء نیت مقاله می نویسند، گفت: قرآن و احادیث محل مناسبی برای تربیت انسان هایی نظیر سلمان فارسی و اباذر غفاری است.

وی با تاکید بر این که بانوان نقش مهمی امروز در جامعه دارند، گفت: بانوان باید دین خدا را همراهی کنند و این انقلاب اسلامی که نشات گرفته از قران و اهلبیت است

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه در ادامه با اشاره به پیروز مردم غزه، گفت: نتانیاهو شکست از مقاومت را رهاورد حمایت جمهوری اسلامی می داند و از ایران به عنوان قدرتی یاد می کند که آن ها را به ذلت کشید.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تاکید بر این که باید قدر نظام، ولایت و امام و رهبری را بدانیم، گفت: در دوران پهلوی استعدادهای کشور خفه شده بود و امروز به برکت انقلاب اسلامی ما در دنیا در زمینه های مختلف نظیر علوم هسته ای پیشرفت کرده ایم.

وی افزود: همه مسئولان باید بدانند سربلندی کشور مربوط به قرآن و اهل بیت(ع) است و اگر روزی این معارف الهی را نداشته باشیم، هیچ چیزی نداریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که برگزاری مسابقات قرآنی و انس با قران باید همواره زنده نگاه داشته شود، گفت: انسان قرآنی تربیت یافته برتر است و هیچ گاه اقدامی خلاف واقع انجام نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان اینک ه تمام وزارتخانه ها باید نسبت به برگزاری مسابقات قرانی و انس بیشتر با این کتاب عظیم الهی اقدام کنند، تصریح کرد: اگر مسئولان نظام به ترویج معارف قرآن اهتمام ندهند لطمه به دین و جامعه وارد می شود.

وی با اشاره به این که دشمنان از تجلی قرآن و اسلام می ترسد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته، پیش از دیدار با مردم قم به مناسبت ۱۹ دی، در اتاقی که برخی بزرگان نیز حضور داشتند و تاکید کردند «مشکل آمریکا با ما بر سر مسئله هسته ای نیست و دشمنی آن ها سر مسئله اسلام است و من حوزه را عَلَم اسلام می دانم و حواس تان باید جمع باشد، و لذا ترویج شبهات نیز به هدف تخریب اسلام صورت می گیرد»

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی افزود: ما به همین دلیل شاهد هستیم که تروریست های داعشی به عنوان گروه های اسلامی معرفی می شوند تا اسلام هراسی در دنیا رواج یابد.

وی با اشاره به این که اگر خانواده، مدارس و دانشگاه ها در تربیت نسل ها سستی کنند، دچار مشکلاتی خواهیم شد، اظهار داشت: امروز وقتی در قم بیش از پنجاه درصد ماهواره دارند انسان وحشت می کند که رسانه های دشمن چه موضوعاتی را دارند به مردم خوراک می دهند.

IMG_2222

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که پایبندی به دین در آقایان و بانوان نعمت بزرگی است، گفت:امروز انسان وقتی صبح از منزل بیرون می آید باید ده تا سوره فلق و ناس بخواند تا متدین به منزل بازگردد!

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت های قرآنی باید در دستورکار تمامی وزارت خانه ها و نهادها قرار گیرد تا جامعه نسبت به شبهات واکسینه شود. منبع: قم نا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied