شمانیوز
شما نیوز

مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان:

ماهواره ذهن جوانان را تسخیر می کند

ماهواره به اعتقادات پاک و خالص جوانان مسلمان هجوم آورده است و تنها راه مقابله با جنگ رسانه ای فراگیری سواد رسانه ای است.

علی کلباسی مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان با حضور در گلپایگان با اشاره به مضرات ماهواره برای جوانان و خانواده اها اظهار کرد: شبکه های ماهواره ای دشمن گوهر،اعتقادات دینی و مذهبی مردم بخصوص جوانان را هدف قرار داده است.و این یکی از مهمترین آسیب های ماهواره ای است زیرا ایران اسلامی یک کشور مسلمان است و ماهواره به اعتقادات پاک جوانان هجوم آورده اند و ما باید با آن مقابله کنیم. وی در خصوص راه های مقابله با جنگ رسانه ای افزود:تنها راه مقابله با جنگ رسانه ای فراگیری سواد رسانه ای است به مفهومی که باید در ایران انجام بشود .سواد رسانه ای بدین مفهوم است که زمانی که بیننده یک فیلم را مشاهده می کند نباید محو فیلم گردد،بلکه باید آن را تحلیل کرده و با دلایل و منافع ساخت این فیلم آگاه شود.

وی در خصوص نقش خانواده ها افزود:خانواده ها مهمترین نقش را در این بین دارا می باشند و علاوه بر خانواده ها باید سواد رسانه ای در دبیرستان ها و دانشگاه اجباری شده و تدریس شود تا جوانان آگاه شوند که ماهواره ذهن آنان را تسخیر می کند

وی در خصوص تعداد شبکه های ماهواره ای افزود:در ایران 18 هزار شبکه ماهواره ای قابل دریافت است که در میان این شبکه های ماهواره ای 387 شبکه تنها فیلم پخش می کنند که این فیلم ها سبک زندگی و فرهنگ را مردم را تحت تاثیر خود قرار می دهد.419 شبکه ورزشی در قالب برنامه های ورزشی با اهداف خاص ، 252 شبکه کودک است که سبک زندگی غربی و ارتباط دختر و پسر و زندگی در کنار ناپدری و نامادری را رواج می دهد ، 454 شبکه به ترویج مسایل غیر اخلاقی می پردازد و 80 شبکه در ماهواره ترک ست است که فعالیتش در پخش فیلم ها و سریال های غیر ارزشی است.

وی در پایان در خصوص گلپایگان افزود:شهرستان گلپایگان از مهمترین شهرستان های استان اصفهان است که جایگاه علمای بزرگ، مردمانی فرزانه و دانشمند است و آماده برنامه سازی و همکاری در حوزه های اجتماعی، صنعت، کشاورزی، گردشگری و مستند سازی هستیم و مرکز اصفهان آماده است تا ساعتی از برنامه های رادیویی و تلویزیونی خود را به گلپایگان اختصاص دهد.ما می توانیم با استفاده از فیبر نوری برنامه های شهرستانی اعم از مذهبی و غیره را به صورت زنده پخش کنیم. ماهواره به اعتقادات پاک و خالص جوانان مسلمان هجوم آورده است و تنها راه مقابله با جنگ رسانه ای فراگیری سواد رسانه ای است. منبع: گلپا پرس

محمد ابراهیم خالصی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied