شمانیوز
شما نیوز

آب تهران در آستانه وضع قرمز

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: اگر شهروندان تهرانی مصرف آب را کاهش ندهند، پیش بینی می شود نیمه مهر، آب تهران به ویژه سامانه شرق، در وضع قرمز قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، حمیدرضا جانباز در مصاحبه تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به این که صرفه جویی 15 تا 20 درصدی مشترکان تهرانی می تواند به ما کمک کند تا از این بحران عبور کنیم افزود: با این وجود تلاش می شود با راه اندازی تصفیه خانه هفتم و استفاده از آب سد ماملو 500 تا 600 متر مکعب بر ثانیه آب وارد مخازن شرق شود و از طریق خط انتقال سامانه غرب نیز، آب وارد سامانه شرق خواهد شد.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف آب بخشی از مدیریت آب در شرایط کنونی است اما استمرار گرما در تهران موجب شد مصرف آب در تهران کاهش پیدا نکند. جانباز کاهش فشار آب را از دیگر راه‌های اعمال مدیریت آب برشمرد. مدیرعامل آب و فاضلاب کشور همچنین از حفر 83 حلقه چاه خبر داد و گفت: برخی از این چاه ها در حال حفر و تجهیز است که از این تعداد برخی چاه ها جدید است و تعدادی نیز جایگزین چاه های پیشین است. جانباز در مورد وضع آب 12 کلانشهر نیز گفت: اصفهان و کرمان همچنان در وضع قرمز قرار دارند اما در برخی کلانشهرهای دیگر با خاموش شدن کولرها و کاهش دما شاهد کاهش مصرف هستیم.

منبع: واحد مرکزی خبر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied