شمانیوز
شما نیوز

امیدها و آرزوهای دختران «شین‌آباد»

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): «سیما شادکام» دیگر دانش‌آموز آسیب‌دیده «شین‌آباد»ی در این نشست گفت: «من می‌خواهم دکتر جراح پوست شوم و آرزوم اینه که خودم خوب بشم و بتونم درس بخونم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،12 دانش‌آموز آسیب‌دیده «شین‌آباد»ی روز گذشته از تحریریه روزنامه «شرق» بازدید کردند و در آستانه آغاز سال تحصیلی از امیدها و آرزوهای خود سخن گفتند.

من آرزو دارم معلم شوم، خوب شوم مثل روز اول «اسرین معروفی» دانش‌آموز آسیب‌دیده «شین‌آباد»ی که بیش از 40‌درصد سوختگی دارد و پزشکان می‌گویند روند درمان او حدود هفت‌سال طول می‌کشد، می‌گوید: آرزوی من این است که خودم و همه دوستام مثل روز اول شویم، من می‌خوام معلم پنجم ابتدایی شوم.

«سیما شادکام» دیگر دانش‌آموز آسیب‌دیده «شین‌آباد»ی در این نشست گفت: «من می‌خواهم دکتر جراح پوست شوم و آرزوم اینه که خودم خوب بشم و بتونم درس بخونم. ما می‌خواهیم تو مدرسه‌ای باشیم که بقیه بچه‌ها اذیتمون نکنن و بتونیم راحت درس بخونیم، جایی که ما پارسال درس می‌خوندیم تو یه نمازخونه، مدرسه بود که کثیف و خاکی بود و جای خوبی برای درس‌خوندن نبود.»«نادیا صالح» از دیگر دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی هم در این نشست، معلم‌شدن خود، سلامتی خود و دیگر دوستانش را آرزوی خود خواند.«آمنه راک» هم در این نشست گفت: «من می‌خواهم استاد دانشگاه شوم، الان دوسالی هست که خوب درس نخواندیم، من جدول‌ضرب را فراموش کردم و باز می‌خوام که درس بخونم اما جای خوبی ما را نبرده‌اند و نیاز به سرویس داریم که مدرسه به ما نمی‌دهد.»«سیما مرادی» اما آرزوی متفاوت‌تری نسبت به سایر دانش‌آموزان دارد. او می‌گوید: «من می‌خوام به کشور کمک کنم، فکر کردم و حالا می‌خوام دندونپزشک شم، دوست دارم همه بیماران شفا بگیرند و خوب شوند.»

روز اول مهر در اتاق عمل هستم آرزو طاهرآبادی، یکی از دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی نیز در این نشست گفت: من از دولتم می‌خوام برای همه ما معلم جدا، کلاس جدا و سرویس بهتری بذارن، الان دکترا دارن برای همه ما بالون می‌ذارن تا از پوستش استفاده کنند و برای ما جراحی پلاستیک کنند، اما خب بچه‌های دیگه اگر تو مدارس عادی باشیم مثلا نمی‌فهمن و به ما می‌خورن و بالون‌هامون پاره میشه و آسیب می‌بینیم، مثلا اسرین پارسال براش بالون گذاشته بودن و بعد یکی از بچه‌های مدرسه بهش ضربه زد و بالونش آسیب دید.

«فریده امیدوار»، دانش‌آموز «شین‌آباد»ی می‌گوید روز اول مهر در اتاق عمل است. او می‌گوید: آرزوی من این است که مسوولان ما را فراموش نکنن، مثل الان تا آخر به فکر ما باشن. من فقط دو، سه‌ماه درس خوندم، انتظار دارم بتونم درس بخونم اما الان خیلی عقب افتادم، سه‌شنبه روز اول مهر است و من در اتاق عملم. او ادامه می‌دهد: من می‌خواهم کلاس‌های ما جدا باشه. ما همه‌مون بالون داریم اگر به کسی بخوریم و بالونمون پاره بشه، دیگه خیلی درد می‌کشیم. من می‌خوام من و همه دوستام مثل روز اول بشیم. وقتی می‌آییم تهران از درسمون عقب نیفتیم و این خیلی برای ما بد و سخت میشه.

خانواده دانش‌آموزان «شین‌آباد» خون اهدا کردند همچنین خانواده‌های دانش‌آموزان «شین‌آباد»، ساعاتی پیش از حضور در روزنامه «شرق»، با حضور در مرکز اهدای خون در بلوار کشاورز تهران برای کمک به نیازمندان خون خود را اهدا کردند.

یکی از پدران دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی در نشست روزنامه «شرق» با اشاره به اینکه اغلب مشکلات آموزشی دانش‌آموزان هنوز پابرجاست، عنوان کرد: «یکی از مشکلات کنونی دانش‌آموزان بحث تحصیلی آنهاست که هنوز آموزش و پرورش اقدامی در این خصوص انجام نداده است. این دانش‌آموزان نیاز به مدرسه جداگانه با سرویس‌های جداگانه دارند و در سال گذشته متاسفانه در نمازخانه یک‌مدرسه در پیرانشهر تحصیل می‌کردند که شرایط مناسبی برای آنها فراهم نبود.»

او همچنین با اشاره به اینکه «حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های عمومی مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند»، می‌گوید: «برای مثال در سال گذشته بچه‌های ما در حیاط مدرسه حضور داشتند و سایر دانش‌آموزان ناخواسته و هنگام بازی در مدرسه آنها را هل می‌دادند که برای روند درمانی آنها ضرر دارد.»

در این جلسه همچنین داوود محمدی سردبیر روزنامه«شرق»، با اشاره به اینکه «هم اکنون، دولت، رسانه‌ها و افکار عمومی حساسیت مناسبی برای پیگیری وضعیت این دانش‌آموزان و رفع نیازهای آنان پیدا کرده‌اند»، گفت: «امیدواریم برگزاری جلسات مشترک میان خانواده‌های دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی و دکتر نوبخت به تسریع منطقی یاری دولت به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان منجر شود»؛ او در ادامه گفت: «رسانه‌ها، از جمله روزنامه «شرق»، پیگیر وضعیت دانش‌آموزان «شین‌آباد» هستند و انتظار می‌رود با همیاری مناسب دولت که روند آن آغاز شده، خبرهای خوبی درباره «شین‌آباد»ی‌ها به مخاطبان بدهیم».

در این جلسه همچنین، حسین احمدی‌نیاز، وکیل دختران «شین‌آباد»ی گفت: «رسالت دولت براساس قانون اساسی فراهم‌سازی امکانات مناسب و یکسان آموزشی از شمال و جنوب تا شرق و غرب برای تمامی دانش‌آموزان است»، وی با اشاره به پیگیری‌ها و ملاقات‌های خود با نوبخت، ابراز امیدواری کرد مسوولان محلی نیز اهتمام لازم برای حل مشکلات دختران آسیب‌دیده «شین‌آباد»ی را داشته باشند و موانع بوروکراتیک، از سرعت کمک‌ها نکاهد.

تحصیل رایگان در مدارس «سما»، هدیه «دانشگاه آزاد» به دختران شین‌آباد

دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی از تحریریه خبرگزاری «آنا» وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی نیز بازدید کردند. در این مراسم مریم جمشیدی، سرپرست این خبرگزاری با ابلاغ سلام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، خطاب به این دانش‌آموزان و خانواده‌شان گفت: «آقای میرزاده پس از اینکه از حضور دانش‌آموزان شین‌آبادی در خبرگزاری آنا مطلع شدند، هدیه ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفتند که این هدیه امکان ادامه تحصیل رایگان در مدارس «سما»، دانشگاه آزاد اسلامی است.» منبع: شرق

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied