شمانیوز
شما نیوز

محسنی‌اژه‌ای:

نام سردار سلیمانی لرزه برارکان‌اسرائیل می‌اندازد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون اول قوه قضائیه گفت: نباید از افرادی که با نظام و ولایت رابطه ندارند یا مخالف هستند، در مدیریت استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری استان کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع از وطن، ناموس و جان امری عقلایی است و دفاع به حکم عقل لازم و به حکم شرع لازم و واجب است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در چنین روزهایی مورد تجاوز و تعدی گسترده ای در روزهای اول و نوپایی خود قرار گرفت که انقلابی کم سابقه و انقلاب به معنای واقعی فرهنگی بود.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: انقلاب ما بدون کودتا و درگیری های متداول انقلاب های دنیا و با اتکال به خدا و به مقتدایی یک فقیه جامع الشرایط، دین شناس و دنیاشناس انجام شد.

وی بیان کرد: هنوز در مقام تکمیل ساختار نظام جمهوری اسلامی بودیم که دشمنان بلافاصله در همان ماه‌های اول توطئه‌های پیچیده و پی در پی در داخل کشور شروع کرده و درگیری‌های ضدانقلاب با طیف‌ها و ایسم‌های مختلف آغاز شد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: از بیرون جنگ تمام عیار نظامی با حمایت‌های شرق و غرب علیه چنین انقلاب نوپایی شروع شده و در حالی که ما هنوز نیروی نظامی ساماندهی شده نداشتیم، ستون پنجم داخل کشور نیز در جهت صدام و دشمنان ما کار کرد و انقلاب با این مشکلات و هجمه ها روبه رو و در عین حال از همه چیز ممنوع و از همان زمان ما را تحریم کردند.

وی افزود: دارایی ما را بلوکه و قراردادهای ما را لغو کردند و بوق های تبلیغاتی برای خرد کردن روحیه مردم انقلابی ایران و تقویت روحیه دشمن شبانه روز کار کرد.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: اما امروز می بینیم از کشور ایران به گفته خود دشمنان و مقامات بلندپایه غربی به عنوان امپراطوری ایران نام برده می شود و اینکه ایران در آینده نزدیک مقتدرترین است و حل مسئله منطقه جز با مشارکت ایران امکانپذیر نیست و امروز بسیاری از معضلات در دنیا با مشارکت ایران قابل حل است.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: ما باید همه استعداد خود را در تجهیز نیروهای نظامی به کار بگیریم و سیستم اطلاعاتی و امنیتی قوی داشته باشیم اما موفقیت نهایی همه اینها برپایه ایمان به خدا و مجاهدت در این راه و اطاعت از ولی امر است.

وی گفت: افتخار بر مردم کرمان باد که تنها یک قلم از معجزات ایران سردار حاج قاسم سلیمانی است که هر زمان اسم او مطرح می شود، ارکان و ستون فقرات اسرائیل به لرزه در می آید.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز وقتی نام سردار سلیمانی در جایی مطرح می شود، حساب دشمن حساب دیگری خواهد بود و این یک معجزه الهی است. این نمایی از لشکر 41 ثارالله است که در یک سردار از این خطه تبلور پیدا کرده است. آنکه کمر داعش را و محاصره آمرلی را می‌شکند و آنها را از آن منطقه کوچ می دهد، برنامه و همت سردار شماست و این افتخار اسلام و جمهوری اسلامی است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه اظهار کرد: بیش از 60 سال مذاکره شد اما فلسطین و مردم مسلمان آواره این سزمین روز به روز اوضاع وخیم تری پیدا کردند و روز به روز تکبر و زیاده خواهی اسرائیل بیشتر شد.

وی افزود: اسرائیل به دروغ وانمود کرد که یک نیروی شکست ناپذیر است اما ایمان و مقاومت این ابهت دروغین را فروریخت و در هم شکست.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اگر می خواهیم فرضا به یک قدرت اتکا کنیم، عقل می گوید از کسی کمک بگیریم که تواناست، ظالم اگر امروز به کمک ما بیاید، فردا بدتر از این را با ما انجام می دهد.

وی بیان کرد: عقل می گوید از یک قادر، دلسوز، خیرخواه و بی منت کمک بگیریم تا اینکه فرد ظالم زیاده خواهی که اگر کمک کند، می خواهد ما را در ازای آن اسیر خود کند و ما این را تجربه کرده ایم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در طول نهضت امام(ره) نیز افرادی می‌گفتند امام افراطی است. مگر می شود با شاه حرف زد و با او که مستظهر به کشورهای غربی است، در افتاد؟

وی افزود: وقتی نهضت پیش آمد بسیاری از افراد اقدام امام را نشدنی می دانستند و بسیاری می گفتند کلید حل مشکلات در کنار آمدن با امریکا است.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه امام بی جهت لقب شیطان بزرگ را به آمریکا ندادند، تصریح کرد: هنوز هم این مسائل هست و ما 35 سال را تجربه کرده ایم. مقاومت ها نتیجه می دهد.

وی بیان کرد: برخی می گویند اگر می خواهیم بر همه مشکلات پیروز شویم باید با امریکا کنار بیاییم. می گویند مگر می شود تا ابد با امریکا قهر بود؟

محسنی اژه ای گفت: تا شیطان، شیطان است باید او را دشمن دانست و از او برحذر بود. امروز دشمن برای اینکه ما را گول بزند، جاهایی خود را با ما همراه می کند. اما آیا از شیطان بودنش دست بر می دارد؟

وی تصریح کرد: اگر امریکا همچنان شیطان هست، باید او را دشمن بدانیم، نمی گوییم با او بجنگیم اما با نگاه دشمن به لبخند و چراغ سبز او نگاه کنیم و نباید فریب بخوریم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: آیا این حرف عقلایی است که اگر کسی همچنان بر دشمنی با اسلام ناب است و کینه دارد و اگر حرفی می زند می خواهد مرموزانه و ناجوانمردانه ضربه بزند، رابطه برقرار کنیم؟

وی در ادامه افزود: جلسه امروز برای تشکر و تقدیر از دو مدیر دلسوز نظام است و تغییر مدیریت امری طبیعی است و روزی نوبت ما می رسد. باید کاری کنیم که با یک ورود و خروج خوب در زمانی که هستیم بتوانیم به این کشور خوب و مردم شایسته خدمت کنیم.

وی بیان کرد: در استان کرمان همه برای تعالی و پیشرفت استان و کشور کار می کنند و بی تردید خداوند رحمت خود را بر ما نازل می کند و آقای توکلی در این مدت به خوبی توانستند با همه دستگاه ها با حفظ حریم ها کار کنند و امروز فقط محل خدمت ایشان تغییر می کند.

محسنی اژه ای اظهار کرد: دوست داشتیم در دیوان عالی کشور از وجود ایشان استفاده کنیم اما با درخواستشان مبنی بر ماندن در کرمان موافقت شد و ایشان در بخش دادگاه های نظامی مشغول به خدمت خواهند شد.

وی تصریح کرد: آقای موحد نیز از سال 67 در دستگاه قضایی در استان کرمان خدمت کرده و امیدواریم ایشان در مسوولیت جدید توفیق داشته باشند.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به رییس کل جدید دادگستری استان کرمان گفت: کرمان استانی با ظرفیت های بسیار بالا و مردمی بسیار خوب است که بار بسیار سنگین تر از دیروز بر دوش شماست و اگر بخواهید این بار سنگین را با موفقیت تحمل کنید، باید به الزامات آن ملتزم شوید.

وی تصریح کرد: باید در مرحله اول از خود و این مسوولیت خطیر صیانت کنید و به میزان باری که به دوش شما اضافه شده استمداد از خدا و اهل بیت، قرآن و نماز را بیشتر کرده و این بار سنگین را با مشورت به پایان ببرید.

محسنی اژه ای تاکید کرد: در امور مهم استان توصیه می کنم با مسوولان استان مشورت کنید. مشورت هیچ منافاتی با استقلال و رای قاضی ندارد. با حفظ مرزها تعامل بکنید.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: باید همه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی که تاکید مقام معظم رهبری است و ما را در مقابل دشمن بیمه می کند کمک کنیم و همکاری نماییم تا دولت از افراد صالح استفاده کند.

وی ادامه داد: افرادی که با نظام و ولایت رابطه ندارند و یا مخالف هستند، نباید از آنها در مدیریت استفاده شود والله ضرر می کنیم و این مسولیت ها دست ما امانت است.

محسنی اژه ای تصریح کرد: اگر بدانیم فردی با اصل نظام زاویه دارد و با دیگران خارج از حوزه نظام هم پیاله است، مسوولیت بدهیم، مسوول هستیم و حق نداریم به افراد ناسالم بسپاریم.

وی به رییس کل دادگستری استان کرمان توصیه کرد: بر زیرمجموعه نظارت کنید، منتظر نباشید به شما گزارش بدهند، سرکشی و صیانت کنید.

وی تاکید کرد: اجرای احکام را به موقع و صحیح انجام دهید. اگر حکم به موقع اجرا نشود، خاصیت خود را از دست می دهد و در صورتی که ناصحیح باشد، نفع ندارد و بلکه شاید ضرری بر آن مترتب باشد. منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied