شمانیوز
شما نیوز

نتبجه دیدار بسکتبال ایران و قزاقستان

نتبجه دیدار بسکتبال ایران و قزاقستان

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، دور سوم مرحله گروهی رقابت های بسکتبال مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی به پایان رسید و چهار تیم ایران،ژاپن،کره جنوبی و قزاقستان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

در مرلحله نیمه نهایی تیم ملی کشورمان که با کسب شکست تسم ها ژاپن،مغولستان و چین به عنوان تیم اول به نیمه نهایی راه یافت با تیم قزاقستان تیم دوم گروه G دیدار می کند و در صورت پیروزی در بازی فینال برای کسب اولین نشان طلایی مسابقات آسیایی خود به میدان خواهد رفت.

در دومین بازی مرحله نیمه نهایی کره جنوبی تیم اول گروه G مقابل ژاپن تیم دوم گروه H به میدان می رود.

دیدار های مرحله نیمه نهایی به صورت همزمان روز چهارشنبه 93.6.9 ساعت 14:15 به وقت تهران برگزار می گردد. تكميلي/گزارش ديدار:

تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی از ساعت 14 و 15 دقیقه امروز به مصاف قزاقستان رفت و با نتیجه 80 بر 78 مقابل این تیم به برتری رسید و به فینال رسید.

مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی ایران با ترکیب کامرانی، آفاق، نیکخواه بهرامی، ساهاکیان و حدادی تیمش را به میدان فرستاد.

تیم ملی کشورمان که با صدرنشینی در یک چهارم نهایی به نیمه نهایی رسیده بود، در کورارتر اول بازی سختی را مقابل حریف خود داشت و تنها با یک امتیاز اختلاف توانست به بیروزی برسد و قزاق ها در این کوارتر نشان دادند که قهرمان آسیا کار سختی مقابل آنها خواهد داشت.

در کوارتر دوم هم بازی بسیار پایاپای دنبال می شد و قزاق ها در ابتدای این کوارتر حتی از کشورمان هم پیش افتادند و حساب کار 30 بر 27 هم به سود آنها شد، اما همکاری خوب کامرانی و نیکخواه بهرامی حساب کار را 34 بر 30 کرد.

در ادامه کار ملی پوش ان کشورمان توانستند بازی را در اختیار بگیرند و 48 بر 82 نیمه نخست را به سود خود به پایان برسانند.

کوارتر سوم هم بسیار پایاپای دنبال شد و قزاقستان در این بازی چیزی کم نداشتند و امتیازها را یکی پس از دیگری کسب می کردند. ایران با وجود برتری خفیف اما بهتر از حریفش نبود و قزاق ها در روزی خوب شان قرار داشتند.

در ثانیه های پایانی حمله ایران تبدیل به امتیاز نشد و در برگشت قزاق ها با کسب دو امتیاز حساب کار را 64 بر 64 کردند.

با آغاز کوارتر چهارم قزاق ها با یک پرتاب سه امتیازی از ایران پیش افتادند و در برگشت حدادی و نیکخواه باز هم ایران را به برتری موقت رساندند، اما این برتری تنها چند ثانیه پایدار بود و قزاق ها با دو پرتاب سه امتیازی متوالی 6 امتیاز پیش افتادند.

بازی بسیار حساس دنبال می شد و کامرانی بود که با دو امتیازش روحیه را به اردوی ایران بازگشت و صمد و حدادی هم اختلاف را بسیار کم کردند و حساب کار 77 بر 75 به سود قزاقستان شد.

لحظات پایان هم حساب کار 78 بر 78 مساوی بود و در نهایت این مسابقه نزدیک با نتیجه 80 بر 78 به سود ایران خاتمه یافت.

این نخستین حضور ایران در فینال بازی های آسیایی است.

در دیگر بازی این مرحله که به صورت همزمان برگزار شد، کره جنوبی موفق شد با شکست ژاپن به فینال برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied