شمانیوز
شما نیوز

محمود نیلی احمدآبادی کیست؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): محمود نیلی احمدآبادی نامی است که در نامه سرگشاده 88 استاد دانشگاه تهران به رهبر معظم انقلاب در اعتراض به تجمع برخی دانشجویان انقلابی در روز 16 آذر سال 88 در دانشگاه تهران ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، "محمود نیلی احمدآبادی" که به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شد طی 5 ماه گذشته سرپرستی دانشگاه تهران را برعهده داشته است.

وی زاده اصفهان و فارغ التحصیل دانشگاه های شیراز ، دانشگاه صنعتی شریف است. نیلی احمدآبادی مدرک دکتری خود را بیست سال پیش از دانشگاه توهوکو ژاپن دریافت کرد.

محمود نیلی احمدآبادی در کارنامه خود سوابقی نظیر ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، نایب رئیس انجمن مهندسی متالورژی، معاون پژوهشی دانشکده فنی، استاد نمونه دانشگاه تهران 1382 ، تدریس در دانشکده فنی در رشته مهندسی مواد و متالوژی و ... را دارد.

وی در سال 92 به همراه برخی از اساتید "جعفر میلی منفرد" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم را در نامه ای به لاریجانی قابل اعتماد دانسته و خواستار رأی اعتماد نمایندگان به وی شدند.این موضوع زمانی رخ داد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به برخی دلایل از جمله حضور میلی منفرد در فتنه 88 در جریان رأی اعتماد به وزرای کابینه دولت یازدهم، با تصدی پست وزارت میلی منفرد بر دستگاه آموزش عالی کشور مخالفت کردند.

وی در صحنه سیاست ظهور خاصی نداشته است البته قضیه تحصن‌های اعتراضی اساتید دانشگاه بعد از انتخابات سال 1388 شاید بازرترین نقش وی بوده که برخی از افراد برآن تاکید داشته اند.

محمود نیلی احمدآبادی نامی است که در نامه سرگشاده 88 استاد دانشگاه تهران به رهبر معظم انقلاب در اعتراض به تجمع برخی دانشجویان انقلابی در روز 16 آذر سال 88 در دانشگاه تهران ذکر شده است.

برخی منابع، فعالیت و نقش‌آفرینی نیلی احمدآبادی در حوادث سال 88 را یکی از دلایل مخالفت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست وی بر دانشگاه تهران عنوان کرده اند.

در این راستا حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از انتصاب نیلی احمدآبادی به سرپرستی دانشگاه تهران توسط فرجی دانا بود که به این اقدام وزارت علوم دولت اعتراض کرد .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied