شمانیوز
شما نیوز

خسارت‌های سنگین ارتش عراق بر پیکره داعش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ارتش عراق در عملیات علیه تروریست‌های تکفیری داعش خسارت‌های سنگینی به این گروه وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از پرس تی‌وی، ارتش عراق در درگیری با تروریست‌های تکفیری داعش در جنوب شهر تکریت در استان صلاح‌الدین، دست‌کم ۲۰ تروریست داعش را کشت.

حسن موسوی، تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید: تغییرات بزرگی ایجاد شده است. ارتش در چند روز گذشته در صلاح‌الدین پیشروی کرد.
حسن سبطی، استاد دانشگاه در عراق می‌گوید: «یروهای ارتش توانستند بسیاری از شهرهای استان صلاح‌الدین را آزاد کنند و اکنون به سوی شهر بیجی پیشروی می‌کنند.
همچنین، ارتش عراق در استان دیاله پیشروی کرد و مناطق مهم و سوق الجیشی این استان را پس گرفت. عناصر تکفیری داعش از این مناطق برای حمله به نیروهای عراقی استفاده می‌کردند.
در حادثه‌ای جداگانه، ۱۳۴ عنصر داعش و یکی از سرکردگان ارشد این گروه در حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به شهر بیجی کشته شدند.
ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی امریکا از چندی پیش حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق را آغاز کرده است اما تا کنون این حملات نتوانسته است تروریست‌ها را از شهرهای عراق بیرون کند.
ارتش عراق می‌گوید هفته‌های آینده شهرهای بیشتری را پس می‌گیرد.
در همین حال، سازمان ملل تائید کرده است در قتل‌عام‌های تروریست‌های تکفیری داعش بیش از ۵ هزار کرد ایزدی کشته شدند. همچنین، گفته می‌شود ۴ هزار و ۸۰۰ زن و کودک در اسارت داعش هستند و انتظار می‌رود این عدد به بیش از ۷ هزار نفر افزایش یابد.
داعش کنترل مناطقی از سوریه و عراق را در اختیار دارد و در مناطق تحت تصرف خود جنایت‌های هولناکی همچون اعدام جمعی و بریدن سر ساکنان و اتباع خارجی مرتکب شده‌اند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied