شمانیوز
شما نیوز

اعدام ریحانه جباری

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): پدر ریحانه جباری گفت که عصر امروز همراه با مادر ریحانه برای آخرین ملاقات قبل از اجرای حکم قصاص دخترشان به زندان شهر ری رفته اند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، پدر ریحانه جباری گفت که عصر امروز(جمعه) همراه با مادر ریحانه برای آخرین ملاقات قبل از اجرای حکم قصاص دخترشان به زندان شهر ری رفته اند. فریدون جباری اظهار کرد: امروز با ما تماس گرفتند و ما برای ملاقات به زندان رفتیم. وی افزود: در آنجا به ما گفتند که ریحانه را برای اجرای حکم میبرند ولی نگفتند که کجا حکم اجرا می شود. وی گفت: ساعت پنج تا حدود ساعت هفت ملاقات انجام شد. در روزهاي گذشته غلامحسين اسماعيلي در خصوص پرونده ريجانه جباري افزود:براي اجرا نشدن حكم قصاص ريحانه جباري فقط نظر اولياي دم شرط است. وي تصريح كرد:همچنان حرف همان است و اگر اولياي دم رضايت بدهند اجراي حكم قصاص منتفي خواهد شد. ريحانه جباري هفت سال قبل به اتهام قتل دكتر سربندي بازداشت شد و اكنون حكم قصاص وي قطعي شده است. همچنين جلسه صلح و سازش خانواده ريحانه جباري با اوليا دم مرحوم سربندي كه روزهاي سه شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ مهر ماه) برگزار شد به نتيجه نرسيد. تا زمان انتشار اين خبر (ساعت 06:00 صبح روز شنبه سوم آبان) هيچ خبر موثقي مبني بر اجراي حكم منتشر نشده است. تکمیلی: 7سال پیش بود که ریحانه جباری در سن 19 سالگی مردی به نام سربندی را با ضربات چاقو به قتل رساند.

علی رغم ادعاهای این متهم مبنی بر دفاع از خود، هیچ گاه ادعاهایش در دادگاه به اثبات نرسید و پس از صدور حکم قصاص در دادگاه کیفری به اتهام قتل عمد، دیوانعالی کشور نیز حکم دادگاه بدوی را تأیید کرد.

با وجود کش وقوس های فراوان و تلاش های بسیاری که از سوی واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی و حتی تعدادی از مسئولان برای جلب رضایت خانواده مرحوم سربندی انجام شد، اما اولیای دم سربندی در نهایت حاضر به گذشت نشدند و ریحانه جباری سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر کرج به دار آویخته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied