شمانیوز
شما نیوز

سرانجام کار شهردار لاهیجان تمام شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):سرپرست شهرداری لاهیجان با اجماع اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان منصوب شد وبر این اساس بهمن مرتضی پور به عنوان سرپرست شهرداری لاهیجان تعیین شد.

شورای اسلامی این شهر، پس از طرح سوال از شهردار لاهیجان در جلسه شورای اسلامی شهر و عدم اقناع تمام اعضای شورا از پاسخ های کحالی، استیضاح وی در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر لاهیجان که ساعت ۹ صبح امروز (پنج شنبه) به صورت فوق العاده برگزار شد، رقم خورد و رضا کحالی با حداکثر آراء یعنی ۹ رأی اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان، عزل شد.

به گزارش شمانیوز سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان دقایقی پیش به دلایل این استیضاح اشاره کرد و گفت: یکی از سوالات مطروح شده شورای اسلامی شهر لاهیجان مبنی بر ارائه گزارش واقعی چگونگی نصب و انفجار بالن تبلیغاتی بالای ساختمان متعلق به شهرداری و علت حضور و مشارکت پنج نفر از کارکنان خدماتی شهرداری در امر به هوا فرستادن بالن که منجر به فوت احدی از کارگران و مصدوم شدن چهار نفر دیگر شد بود.

جواد نجار تمیزکار ادامه داد: سوال بعدی شورای اسلامی شهر درخصوص برداشت بدون مجوز از حساب مخصوص عوارض پارکینگ عمومی برای هزینه های غیر مرتبط علی رغم دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور بود.

وی با اشاره به سومین سوال شورا گفت: علی رغم ضوابط مالی مندرج در دستورالعمل نحوه تنظیم بودجه سالیانه ابلاغی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به شهرداری، مبنی بر واریز کسورات قانونی حقوق پرسنل و پیمانکاران عم از مالیات و بیمه به حساب سازمان های مربوطه و عدم ایجاد تعهد برای سال های آتی که عملکرد شهرداری به استناد نامه تأمین اجتماعی لاهیجان خلاف آن و نشان از بی توجهی شهردار در اجرای مقرارت مالی شهرداری، از جمله سوالات شورای اسلامی شهر لاهیجان بود که شهردار لاهیجان نتوانست پاسخ قانع کننده ای به اعضای شورای اسلامی شهر بدهد و در نهایت طرح استیضاح با ۹ امضا ارائه شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: سوالات مطروح شده از یک سو و خواسته های به حق شهروندان لاهیجانی از سوی دیگر مبنی بر اینکه عملکرد شهرداری نسبت به سال های مشابه قبل مورد وثوق نبوده از جمله مواردی بود که باعث طرح استیضاح شد.

وی گفت: سرپرست شهرداری لاهیجان با اجماع اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان منصوب شد وبر این اساس بهمن مرتضی پور به عنوان سرپرست شهرداری لاهیجان تعیین شد.

وی متولد ۱۳۵۲ در لاهیجان است دانشجوی کار شناسی ارشد مدیریت منابع انسانی می باشد. مرتضی پور در زمان کحالی مدیر حراست شهرداری لاهیجان بود و پیش از آن نیز به مدت ۱۸ ماه مسئولیت شهرداری دیلمان شهرستان سیاهکل را بر عهده داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied