شمانیوز
شما نیوز

علت جذب زنان اروپایی به داعش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): از نظر "جاواریا" یکی از دلائل عضویت مسلمانان اروپایی و بالخصوص زنان را باید رفتار جوامع اروپایی با مسلمانان دانست.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از دیلی تلگراف (telegraph): از هر هفت نفری که از انگلستان راهی سوریه و عراق برای پیوستن به داعش می شوند یک نفر زن است. این آمار برای عضویت در یک گروه خشن تروریستی بسیار بالا محسوب می شود. سوالی که مطرح می شود این است که یک گروه تروریستی که دست به اعمال وحشیانه می زند، چه جذابیتی برای زنان می تواند داشته باشد؟

"جاواریا اکبر" یکی از زنان مسلمان است که در کشور انگلستان زندگی می کند. از دید او پیوستن زنان مسلمان به داعش علاوه بر سوء استفاده هایی که از دین می شود دلیل دیگری نیز می تواند داشته باشد. به اعتقاد او زنان مسلمان در اروپا برای زندگی در کشورهای غربی با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند. او می گوید: «برای من به عنوان یک انسان و همچنین یک مسلمان غیر قابل تصور است که فردی وحشی گری داعش را ببیند و باز علاقه داشته باشد که به آنها ملحق شود. به عنوان مسلمانی که سالها در انگلستان زندگی کرده ام باید بگویم که این همه مساله نیست.»

او اینطور ادامه می دهد: «هر فردی نیاز دارد در جامعه ای که زندگی می کند بتواند براحتی با همه ارتباط برقرار کند و خود را عضوی از آن جامعه بداند. این مساله برای مسلمانان در اروپا کاملا متفاوت است. برای مثال من با اینکه در انگلستان بدنیا آمدم و کاملا انگلیسی هستم تنها به دلیل اینکه مسلمان هستم بسختی می توانم با افراد دیگر ارتباط برقرار کنم. همواره احساس می کنم در این جامعه خودی نیستم و یک خارجی محسوب می شوم. این وضعیت می تواند برای هرکسی غیر قابل تحمل شود».

به اعتقاد او زنان مسلمان به خاطر مساله حجاب بیشتر از مردان با این مشکلات مواجه هستند و زمانی که دیگر نتوانند شرایط سخت جامعه را تحمل کنند به راحتی می توانند تحت تاثیر تبلیغات گروه های تندرو مانند داعش قرار گیرند. داعش نیز با علم به شرایط سخت زندگی مسلمانان در اروپا آنان را به زندگی در یک "حکومت اسلامی" دعوت می کند. از نظر "جاواریا" یکی از دلائل عضویت مسلمانان اروپایی و بالخصوص زنان را باید رفتار جوامع اروپایی با مسلمانان دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied