شمانیوز
شما نیوز

وام ۳۰ میلیونی؛ برای ۴ استان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سقف تسهیلات فردی مسکن مهر در حال حاضر همچنان ۲۵ میلیون تومان است و تنها ۴ استان هستند که بر اساس مصوبه دولت دهم سقف تسهیلات مسکن مهر آنها ۳۰ میلیون تومان است.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، علی‌رغم اینکه روز گذشته خبر افزایش سقف وام مسکن مهر به نقل از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بر روی خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفت، اما گزارش‌ها حاکی از این است که سقف وام مسکن مهر هنور 25 میلیون تومان است و تنها چند استان هستند که سقف وام آنها 30 میلیون تومان است که آنهم مربوط به مصوبه دولت دهم است.

فارس نوشت: در آخرین روزهای دولت دهم بود که براساس مصوبه دولت تسهیلات فردی مسکن مهر برخی از استانها از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یافت.

در سفرهای استانی که رئیس جمهور به همراه هیأت دولت به برخی استانها داشت، بنا به دلایل مختلفی سقف تسهیلات فردی مسکن مهر را افزایش داد.

سقف 30 میلیونی وام مسکن مهر در استان البرز

یکی از استانهایی که سقف تسهیلات فردی آن در دولت دهم افزایش یافت، استان البرز بود.

در زمانی که صابونی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز بود این سقف تسهیلات بالا رفت.صابونی در این خصوص گفته بود در جهت کمک به اقشار ضعیف و دهک درآمدی پایین سقف تسهیلات فردی مسکن مهر به 30 میلیون تومان افزایش یافت.در استان البرز نزدیک به 15 هزار واحد مسکونی آماده افتتاح بود که قرار بود تعداد اندکی از آنها در دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.

سقف 30میلیونی وام مسکن مهر در آذربایجان غربی

یکی دیگر از استانهایی که تسهیلات فردی مسکن مهر در آنجا 30 میلیون تومان است آذربایجان غربی است.

در اردیبهشت ماه سال گذشته بود که خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد که در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مصوب شده است که سقف وام مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون افزایش یابد.

به گفته وی: این وام به تعاونی‌هایی تعلق می‌گیرد که مسکن مهر آنها بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

*سقف 30 میلیونی وام مسکن مهر در گیلان

گیلان سومین استانی است که سقف تسهیلات فردی مسکن مهر آن 30 میلیون تومان است.

کیهان هاشم‌نیا استاندار گیلان در خردادماه سال 92 با اشاره به مصوبات سفر دور چهارم هیأت دولت به گیلان اعلام کرد: مبلغ وام مسکن مهر استان از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یافت.

استاندار گیلان در آن تاریخ اعلام کرده بود که 23 هزار واحد مسکن مهر در استان آماده بهره‌برداری است که 10 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 4 هزار و 500 واحد در شهرهای پایین 25 هزار نفر و 8 هزار و 500 واحد در قالب بافت‌های فرسوده آماده بهره‌برداری است.

هرمزگان چهارمین استان تسهیلات 30 میلیونی مسکن مهر

در شهریور ماه سال 92 و در اواخر دولت دهم که تسهیلات فردی مسکن مهر در استان هرمزگان از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یافت. البته دو سایت مسکن مهر ماهدشت و ابریشم نیز تسهیلات 30 میلیونی دریافت می‌کنند.

برخی معتقدند افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر تورم‌زا است، در عین حال اغلب کارشناسان معتقد هستند که چون پرداخت تسهیلات از محل بازگشت اقساط صورت می‌گیرد اثر تورمی نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied