شمانیوز
شما نیوز

بازدید شهردار شهر ارزروم ترکیه از گلپایگان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):روز یکشنبه دوم آذرماه ، مهمت سکمن(MEHMET SEKMEN) شهردار شهر ارزروم (EAZURUM) ترکیه به اتفاق گروه سرمایه گذاری و صنعتی همراه خود در شهرداری گلپایگان حضور یافت و به مذاکره و گفتگو با همتای ایرانی خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار شمانيوز ، این گروه ترک که به دعوت شرکت دیار خودرو به منظور ایجاد و توسعه همکاری های مشترک به گلپایگان سفر نموده بودند، ضمن بازدید از کارخانه دیار خودرو به همراه مدیر عامل و جمعی از مدیران این شرکت در شهرداری گلپایگان حضور یافتند و باشهردار گلپایگان ملاقات نمودند.

در این دیدار که معاون و جمعی از مدیران شهرداری گلپایگان نیز حضور داشتند، طرفین در خصوص موضوعات کاری و تجارب مفید یکدیگر و راه کارهای توسعه روابط گفتگو نمودند. در این برنامه آقای محمود بخشی شهردار گلپایگان به پیشینه تاریخی و باستانی شهر گلپایگان و توانمندی و ظرفیت ها و همچنین مشاهیر، علماء ، هنر و صنایع مهم شهر اشاره نموده و مهمترین دستاورد شهرداری در سالهای اخیر را تقویت مشارکت شهروندان فهیم در مدیریت شهری دانستند.

آقای MEHMET SEKMEN نیز شهر گلپایگان را بسیار زیبا توصیف نموده و با اشاره به روابط خوب و حسنه دو کشور ایران و ترکیه خواستار تعاملات بیشتر خصوصاً در حوزه سرمایه گذاری شدند و در ادامه به بازدید از شهر و پروژه های عمرانی و شهری پرداختند و از برخی اماکن و واحدهای شهرداری دیدار کردند که از جمله اماکنی که بسیار مورد توجه شهردار ارزروم قرار گرفت، مرکز تحقیقات و پرورش گل و نهال شهرداری بود که اقدامات در حال انجام در آن تحسین ایشان را در پی داشت.

در ادامه گفتگوها که تا ضیافت نهار به میزبانی شرکت دیار خودرو ادامه داشت ، طرفین ضمن کسب اطلاعات بیشتر از روش ها و مکانیزم های نوین اداره شهر ، زمینه های سرمایه گذاری و تعاملات فی ما بین را مورد بررسی قرار دادند.

در خاتمه برنامه ، شهردار ارزروم هدایایی از صنایع دستی کشور خود را پیشکش نمود و در مقابل نیز هدایایی از صنایع دستی شهرستان توسط شهردار گلپایگان به وی و هیئت همراه اهدا گردید.

لازم به ذکر است شهر ارزروم با جمعیت حدود یک میلیون نفر مرکز استان ارزروم در کشور ترکیه می باشد و این شهر در توسعه و تقویت روابط بازرگانی ترکیه و ایران نقش مهمی ایفا می نماید و مناسبت های فرهنگی زیادی تا کنون بین این شهر با شهر های تبریز و ارومیه وجود داشته است. منبع:گلپاپرس-محمد ابراهیم خالصی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied