شمانیوز
شما نیوز

سخنان جنجالی مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پزشک بودن فرهادی با وزارت علوم سازگار نیست، گفت: به خاطر حفظ منزلت مجلس به فرهادی رأی منفی دهید

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و در مخالفت معرفی وی، اظهار داشت: نمایندگان مجلس در مورد وزرای پیشنهادی قبلی این وزارتخانه به علت همراهی با فتنه 88 رای اعتماد ندادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گفتمان اصول‌گرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنیم، اظهار داشت: بنده می‌خواهم در خصوص مسئله وزارت علوم صحبت و از اعتبار مجلس دفاع کنم، چرا که اگر مجلس آسیب ببیند کل کشور آسیب می‌بیند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس در جریان استیضاح و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم مهمترین ملاک خود را عدم همراهی با فتنه 88 عنوان می‌کرد و حتی نامه‌نگاری‌ها و تظلم‌خواهی‌ها را با عنوان فتنه‌گری تلقی کرد و به نیلی احمد‌آبادی و دانش آشتیانی رای اعتماد نداد. در حالی که آنها می‌گفتند اطلاعی از نامه مذکور ندارند، اما نمایندگان این اظهارات ایشان را نپذیرفتند و به آنها گفتند باید همان موقع تکذیب می‌کردید و امروز فقط به علت رای‌آوری تکذیب می‌کنید.

وی ادامه داد: اکنون آقای فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده که در کارنامه خود امضای نامه‌ای را همراه با خاتمی، موسوی و کروبی دارد و با حزب مشارکت همکاری داشته است، لذا با منطق اکثریت مجلس فتنه‌گر است و صلاحیت تصدی وزارت علوم را ندارد.

مطهری با اشاره به جو حاکم بر نمایندگان مجلس در موافقت با فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، گفت: آیا مجلس دیگر فتنه را خط قرمز نمی‌داند و یا خدای ناکرده معامله‌ای در راه است که مجلس از شاخص‌های خود عدول کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به صحبت‌های فرهادی با نمایندگان در خصوص تعویض معاونینی که مجلس به آنها ایراد دارد، گفت: در این صورت مشخص می‌شود در مجلس فتنه مطرح نیست، بلکه این است که وزارت علوم باید تحت اختیار ما باشد. در حالی که در این صورت مجلس اصولگرایی به معامله‌گری متهم می‌شود.

در این هنگام رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مطهری، گفت: شما باید در نقد وزیر پیشنهادی صحبت کنید، اما درباره مجلس صحبت می‌کنید که مطهری گفت این‌طور نیست بنده به نمایندگان می‌گویم ثبات قدم خود را حفظ کنید و به فرهادی رای منفی دهید.

علی مطهری با بیان اینکه پزشک بودن فرهادی با وزارت علوم سازگار نیست و با وزارت بهداشت سازگاری دارد، گفت: به خاطر حفظ منزلت مجلس به فرهادی رای منفی دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied