شمانیوز
شما نیوز

جزئیات لغو سخنرانی فائزه هاشمی در مشهد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد مشهد اعلام کرد: سخنرانی فائزه هاشمی در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد لغو شد.

حسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا )- منطقه خراسان، در مورد علت لغو این برنامه که قرار بود فردا ظهر 18 آذرماه برگزار شود، اظهار کرد: فعلا ترجیح می‌دهم در مورد علت لغو این سخنرانی مطلبی نگویم؛ برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای شد که این برنامه لغو شود.

وی درباره بیانیه‌ای که در مخالفت با این برنامه صادر شد افزود: اطلاع دقیقی از مخالفت‌های دیگران ندارم هر کس مسئول کار خودش است.

شایان ذکر است که شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهدمقدس ظهر امروز طی نامه‌ای به رییس این دانشگاه، دکتر عباس شیخ الاسلامی خواستار اعلام برائت و لغو این برنامه از سوی وی شد، در این نامه آمده است :

«با کمال تاسف اطلاع یافته‎‌ایم که یکی ازتشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد بدون اخذ مراحل قانونی، از خانم فائزه هاشمی دعوت کرده است، که در این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو سخنرانی نماید. لذا باعنایت به سوابق سوء نامبرده در فتنه ۸۸ و حساسیت جنبش دانشجویی و افکار عمومی به عناصر فعال و محوری فتنه ۸۸، ضمن اعلام این نکته که فتنه ۸۸ خط قرمز ما دانشجویان انقلابی می باشد، به منظور جلوگیری ازهر گونه تنش و سوء استفاده، مسولان مربوط، نسبت به اعلام برائت ولغو این برنامه اقدام نمایند.

«همچنین در پایان خاطرنشان می‌کنیم عواقب هرگونه اقدامی که باعث هتک حرمت محیط مقدس دانشگاه گردد، آن بر عهده دانشگاه آزاداسلامی مشهد خواهد بود».

همچنین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در اعتراض به حضور فتنه گران در دانشگاه، بیانیه صادر کرد و نسبت به اینگونه حرکات سازماندهی شده در روزهای اخیر در دانشگاه‌های مختلف کشور در جهت احیاء فتنه گران، به کلیه مسولان دانشگاهی هشدار داد، قسمتی از بیانیه به شرح زیر است:

«درتازه ترین این موارد در دانشگاه اسلامی واحد مشهد با هماهنگی برخی عناصر افراطی وتندرو ضمن دعوت از یکی از عناصر محوری فتنه ۸۸ درصدد این برآمدند تا بار دیگر ضمن قبح شکنی از چهره سیاه فتنه ۸۸ ، جنبش دانشجویی را به نفع اهداف شوم سیاسی خود مصادره نمایند».

«ما به عنوان دانشجویان بصیر و انقلابی در بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ضمن محکوم کردن اینگونه حرکات سازماندهی شده که در روزهای اخیر در دانشگاه‌های مختلف کشور در جهت احیاء فتنه گران رقم خورده است، به کلیه مسولان دانشگاهی هشدار می‌دهیم که از حضورعناصر وابسته به فتنه در دانشگاه ممانعت به عمل آورند، درغیر این صورت واکنش‌های انقلابی و اصیل جنبش دانشجویی را به دنبال خواهد داشت».

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied