شمانیوز
شما نیوز

شیخ هارون یا شیخ سابقه‌دار کیست؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ساعاتی پس از آغاز ماجرای گروگان گیری در استرالیا، اکنون نام یک «پناهنده سابقه دار» به عنوان مسئول ماجرا مطرح شده است که گفته می شود «ایرانی» است. شیخ هارون یا شیخ سابقه دار کیست؟,Harun al-Sheikh, a persistent,هارون الشیخ، وهی مستمرة،Harun al-Sheikh, un persistente,哈伦,谢赫,持久

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،رسانه های استرالیایی بامداد دوشنبه (به وقت تهران) از وقوع گروگان گیری در شهر «سیدنی» این کشور خبر دادند. این خبر بسرعت در رسانه های مختلف بین المللی منتشر شد.

شبکه 7 تلویزیون استرالیا گزارش داد که مهاجمان با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفتند.

حدود 15 ساعت بعد از آغاز ماجرا، یک منبع در وزارت دادگستری استرالیا از کشف هویت فرد گروگان گیر خبر داد اما اعلام کرد که نام و ملیت وی منتشر نخواهد شد اما بلافاصله خبرگزاری رویترز سپس دیگر رسانه های غربی مانند « آسوشیتدپرس »، به نقل از پلیس استرالیا اعلام کرد که فرد مسلح، «شیخی سابقه دار» است که ملیت ایرانی دارد و نام او «هارون مونس» است.

نکته جالب توجه در این مسئله، انتشار یکباره و سریع حجم بالای از اطلاعات شخصی، خانوادگی و عکس های متعلق به این فرد است.

اما «شیخ هارون» یا «شیخ سابقه دار» کیست؟

وبسایت «ویکی پدیا» در توضیح هویت این فرد آورده است که شیخ هارون «محمد حسن منطقی (بروجردی)، روحانی متولد ایران (بروجرد1343) است که به استرالیا مهاجرت کرده و در شهر سیدنی زندگی می کند».

همچنین بر اساس این وبسایت وی نام خود را به هارون مونس تغییر داده سپس به شیخ هارون شهرت یافته است.

در سوابق وی که در فضای مجازی موجود است، آمده که «تفاسیر لیبرالیستی وی از اسلام موجب دستگیری فرزند و همسرش شد و در سال 1996 به عنوان پناهنده از ایران فرار کرد».

در 15 نوامبر 2013، هارون توسط پلیس «نیوساوث ولز» به مشارکت در قتل همسر سابقش به وسیله چاقو و آتش زدن وی متهم شد.

رسانه های استرالیایی امروز گزارش کردند که فرد گروگانگیر از گروگانها خواسته تا با رادیو محلی تماس برقرار کنند و گفته است که از طرف «داعش» چنین کارهایی را صورت داده است. بنا بر این گزارش، ظاهرا وی از گروگان گیرها خواسته است که پرچم جبهة النصره را نیز از پنجره در مقابل دوربین ها به نمایش درآورند.

شیخ هارون یا شیخ سابقه دار کیست؟,Harun al-Sheikh, a persistent,هارون الشيخ، وهي مستمرة،Harun al-Sheikh, un persistente,哈伦,谢赫,持久 شیخ هارون یا شیخ سابقه دار کیست؟,Harun al-Sheikh, a persistent,هارون الشيخ، وهي مستمرة،Harun al-Sheikh, un persistente,哈伦,谢赫,持久

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied