شمانیوز
شما نیوز

درخواست مجدد آمریکا برای ضبط دامنه‌ ir

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): موضوع ضبط دامنه‌های ir. مجددا با ادعای جبران خسارت به خاطر حوادث تروریستی مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از«خبرگزاری دانشجو»، موضوع ضبط دامنه‌های .ir مجددا با ادعای جبران خسارت به خاطر حوادث تروریستی مورد پیگیری قرار گرفت. این پرونده مربوط به درخواست پیگیری مجدد ۹ خانواده امریکایی است که مدعی هستند ایران با دخالت در حملات تروریستی به آنان آسیب زده است.

البته دادگاه امریکایی با درخواست ضبط دامنه به نفع صهیونیست‌ها به بهانه جبران خسارت حملات تروریستی موافقت نکرده است چرا که دامنه‌های اینترنتی، دارایی اشخاص نیست که قابل مصادره باشند.
این افراد با اجرای این حکم درصدد آن هستند تا به جای مطالبه خسارت، کنترل دامنه .ir متعلق به ایران را در اختیار بگیرند.
لازم به یادآوریست تیر ماه امسال دادگاهی در ایالات متحده با صدور حکمی ایران را عامل وارد کردن خسارت به کاربران اینترنت در این کشور دانست و اعلام کرد که قصد دارند محتوای دامنه .ir را در اختیار کامل خود درآورند.
بر مبنای حکم صادر شده گروهی از مقامات آمریکایی و صهیونیستی، ادعا می‌کنند دولت ایران خسارت شدیدی را به آنها در حوزه اینترنت وارد کرده‌اند.
این افراد که به اصطلاح خود را قربانیان ترور در آمریکا می‌دانند، به دنبال دریافت خسارتی بیش از یک میلیارد دلار هستند و از این طریق قصد دارند سازمان ICANN که در بر حوزه وب نظارت دارد را تحت فشار قرار داده و مانع حضور ایران در اینترنت شوند.
این در حالی است که تعداد دامنه‌های فعال .ir هم‌اکنون ۵۲۲ هزار و ۳۸۹ دامنه است که با احتساب دامنه‌های ac.ir ،sch.ir ،gov.ir ،org.ir ،id.ir ،net.ir و co.ir نیز که زیر مجموعه این دامنه به حساب می‌آیند، شمار دامنه‌های .ir به ۵۲۸ هزار و ۶۷۸ دامنه می‌رسد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied