شمانیوز
شما نیوز

وضعیت بازار خودرو در شب عید

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): طبق اطلاعیه بعضی از خودروسازان داخلی و خارجی، خودروها از این پس با مدل 94 روانه بازار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، طبق اطلاعیه بعضی از خودروسازان داخلی و خارجی، خودروها از این پس با مدل 94 روانه بازار خواهند شد.

خبر آنلاین نوشت: در حالی براساس اطلاعیه جدید خودروسازان، از این پس خودروها با مدل 94 به بازار عرضه می‌شوند که در سال‌های گذشته قاعده دیگری در بازار حکم‌فرما بود؛ موضوعی که صدای بسیاری از خریداران را در آورده بود.

در یکی دو سال گذشته خودروهایی که در ایام پایانی سال تولید می‌شد، با مدل همان سال به مشتریان تحویل داده می‌شد. به طور مثال، در سال گذشته حتی در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه شاهد بودیم که خودرو با مدل سال 92 به بازار عرضه می‌شود.

این موضوع گله و شکایت بسیاری از خریداران خودرو را در پی داشت که چرا چند روز یا چند هفته مانده به پایان سال، خودرویی با مدل همان سال به آنها داده می‌شود و خودرو مدل سال آینده در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

به طور معمول در دنیا این‌گونه مرسوم است که خودروسازان چند ماه مانده به پایان، مدل سال آینده خودرو را راهی بازار می‌کنند. در این رابطه می‌توان به شرکت هیوندای اشاره کرد. این شرکت چند سالی است در بازار ایران فعالیت دارد. شرکت هیوندای در مردادماه امسال خودرو خود را با مدل 2015 به بازار عرضه کرد؛ یعنی حدود 5 ماه قبل از پایان سال میلادی و شروع سال 2015.

در حال حاضر پلاک شدن خودروها و تعیین مدل آنها توسط پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد. پلیس راهور چند سالی است به خاطر کسری بعضی از آپشن‌های ایمنی خودروها، از عرضه مدل سال آینده جلوگیری می‌کرد، ولی امسال با اتفاقات جدید، مشتریان و خریداران خودروها شوکه شده و از اوایل بهمن‌ماه، بعضی از خودروها با مدل سال 94 پلاک می‌شوند.

به‌هرحال موضوع پلاک شدن خودروها با مدل سال 94 شاید این روزها بتواند رونقی در بازار راکد خودرو ایجاد کند و فروشندگان خودرو که چند سالی است بازار شب عید ندارند، با ورود خودرو مدل سال 94 رونقی در بازار پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied