شمانیوز
شما نیوز

شروع دادگاه غیر علنی شیخ علی سلمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین لحظاتی پیش وارد دادگاه شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از شبکه تلویزیونی اللولوه بحرین، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین وارد سالن دادگاه شد.

این شبکه از حضور هیئت های سفارتخانه های انگلیس، آمریکا، فرانسه و ایتالیا در جلسه محاکمه شیخ علی سلمان خبر داد.

رژیم بحرین از 28 دسامبر سال گذشته شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت وفاق ملی اسلامی را بازداشت کرد که تداوم بازداشت وی، خشم بحرینی ها را شعله ورتر کرده است.

بازداشت این رهبر انقلابیون بحرینی پس از آن صورت گرفت که وی، مردم را به برگزاری تظاهراتی مسالمت آمیز در محکومیت انتخابات پارلمانی فرمایشی در کشور که در ماه دسامبر گذشته و با تحریم گسترده مردمی برگزار شد، فراخوانده بود.

ممانعت از ورود خبرنگاران به صحن دادگاه

مقامات بحرینی از حضور اعضای دبیرخانه مرکزی جنبش الوفاق در جلسه دادگاه شیخ علی سلمان جلوگیری کردند .

همچنین از ورود کلیه خبرنگاران به دادگاه ممانعت به عمل آمده و تنها خبرگزاری بحرین و چند رسانه دولتی اجازه ورود به دادگاه را پیدا کرده است.

شیخ علی سلمان خطاب به مردم: حاضرم تمام عمرم را در زندان سپری کنم

شیخ علی سلمان در آستانه اولین جلسه محاکمه خود تاکید کرد که آمادگی دارد تا تمام عمر خود را به خاطر ملت بحرین و آینده این ملت در زندان سپری کند.

شیخ علی سلمان در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل که بر روی صفحه رسمی وی بر روی توئیتر منتشر شد، گفته بود: بازجویی هایی که از من صورت گرفته است مربوط به درخواست هایی است که درحضور پادشاه و ولیعهد وی مطرح کرده بودم.

وی خطاب به دبیر کل سازمان ملل می نویسد: از شما می خواهم که تلاش های خود را برای کمک به ملت بحرین برای انتخاب حکومت خود به شیوه ای دمکراتیک ادامه دهید.وی

همچنین در پیامی به تظاهرات کنندگان گفت: شما تظاهرات و اعتصاب می کنید تا آزادی مرا خواستار شوید. شما باید خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی شوید و آنها را فراموش نکنید و حق خود را برای انتخاب یک دولت مطالبه کنید و این درخواست هیچگاه از جنبش مسالمت آمیز شما فراموش نشود.

شیخ سلمان خطاب به ملت بحرین گفت: از وجود من در زندان ناراحت نباشید من آمادگی دارم تمام عمرم را برای شما و خوشبختی کودکان و آینده شما در زندان سپری کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied