شمانیوز
شما نیوز

بیعت زنان سعودی با شاه جدید+ تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):زنان عربستان در اقدامی بی‌سابقه به عنوان نماینده همه زنان عربستان با شاه جدید این کشور بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم زنان عربستان در اقدامی بی‌سابقه با شاه جدید این کشور بیعت کردند.

"ملک سلمان بن عبدالعزیز" که به تازگی پس از مرگ "ملک عبدالله" بر تخت پادشاهی تکیه زده است؛ گروهی از زنان عضو مجلس شورا را برای بیعت به حضور پذیرفت.
بیعت زنان سعودی با شاه جدید
روزنامه "الریاض" چاپ عربستان این اقدام را بی سابقه و تاریخی توصیف کرد.
بیعت زنان سعودی با شاه جدید
این روزنامه سعودی تأکید کرد که این زنان به عنوان نماینده همه زنان عربستان با ملک سلمان بیعت کردند.
"ثریا العریض" از اعضای مجلس شورای سعودی بیعت زنان با پادشاه را تجربه‌ای منحصر به فردی توصیف کرد که برای نخستین بار در عربستان روی می‌دهد.
العریض، حضور رسمی زنان در یک رویداد رسمی در دیوان پادشاهی در کاخ "یمامه" را تجربه‌ای منحصر به فرد دانست و از تصمیم مجلس برای مشارکت دادن آنان قدردانی کرد.
مجلس شورای سعودی وظایفی تقریبا تشریفاتی دارد. مهمترین وظایف این مجلس التزام به منابع قوانین اسلامی و اظهار نظر درباره سیاستهای کلی دولت است که از سوی پادشاه به آن ابلاغ می شود، به ویژه در این مسائل:
بررسی طرح کلی توسعه اقتصادی و اجتماعی و ابراز نظر درباره آن.
بررسی ساختارها و معاهدات و توافقنامه های بین المللی و امتیازات و ارائه پیشنهادهای مناسب.
بررسی گزارشهای سالانه وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و ارائه پیشنهادهای مناسبت.
همچنین گروه‌های 10 نفره مجلس شورا می‌توانند در زمینه ایجاد قانون جدید و یا تعدیل قانونی که درحال اجرا است به رئیس مجلس پیشنهاد دهند؛ رئیس مجلس هم این پیشنهاد را به پادشاه اعلام می کند.
در دوران پادشاهی ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان، برای نخستین بار، چند نفر از زنان به عنوان عضو مجلس شورا معرفی شدند. طبق دستور ملک عبدالله، 20 درصد از مجموع 150 نفر عضو مجلس شورای سعودی باید زن باشند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied