شمانیوز
شما نیوز

درخواست «اعراب» از شورای امنیت علیه انصارالله

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست با نمایندگان کشورهای غربی در شورای امنیت خواستار تحریم تسلیحاتی انقلابیون انصارالله یمن شده‌اند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عربستان سعودی و متحدان این کشور در خلیج فارس پس از برگزاری نشستی با نمایندگان انگلیس، فرانسه و آمریکا در شورای امنیت، خواستار وضع قطعنامه‌ای برای تحریم تسلیحاتی جنبش انصارالله شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دیپلمات‌ها می‌گویند اعضای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از نشستی در روز پنجشنبه با نمایندگان این کشورها همچنین خواستار آن شده‌اند که این قطعنامه به موجب فصل هفتم منشور سازمان ملل قابل اجرا باشد.

قطعنامه‌های صادر شده تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد استفاده از اقدام نظامی و سایر اقدامات تنبیهی مانند تحریم را علیه کشورهایی که ناقض مبانی صلح و امنیت جهانی تشخیص داده شوند، مجاز اعلام می‌کند.

گزارش آسوشیندپرس حاکی است اعضای شورای همکاری خلیج فارس، علاوه بر اینلإ نامه‌ای تقدیم رئیس شورای امنیت کرده‌اند که عنوان می‌کند تجاوز نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن به درخواست «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور فراری این کشور انجام شده است.

یک دیپلمات حاضر در این نشست می‌گوید اعضای شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرده‌اند تحریم تسلیحاتی باید تنها «حوثی‌های یمن» (انقلابیون انصارالله) را شامل شود و دولت این کشور نباید مشمول این محدودیت‌ها واقع شود.

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) همچنین پیشنهاد داده‌اند اعضای بیشتری از انقلابیون جنبش انصارالله با تحریم‌های مالی مواجه شوند.

«عبدالله المعلومی»، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد بعد از این نشست در جمع خبرنگاران گفت: «ما همچنین خواستار عقب‌نشنینی حوثی‌ها از صنعا و سایر استان‌های یمن هستیم.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied