شمانیوز
شما نیوز

آقای روحانی لطفا این خبر را تکذیب کنید

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): امیرحسین متقی، «مسئول ارتباط با رسانه های ستاد روحانی در انتخابات سال 92» در جریان مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس درخواست پناهندگی سیاسی کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

متقی که به عنوان سردبیر ایسکانیوز به لوزان رفته بود بلافاصله مصاحبه ای با «نوری زاده» انجام داد و برخی ادعاهای تکراری و نخ نما را در مورد روابط مسئولین ارشد نظام تکرار کرد.

چه کسانی این پناهنده سیاسی را حمایت کردند؟/ نقش ح.ف چیست؟ مصاحبه متقی با نوری زاده چه کسانی این پناهنده سیاسی را حمایت کردند؟/ نقش ح.ف چیست؟ تصویری که متقی از خود در محل مذاکرات در لوزان منتشر کرده است

نکته قابل تامل، آنکه مسئولین ایسکانیوز و برخی مقامات دولتی، به محض انتشار این خبر، در صدد توجیه آن برآمده اند. خبرگزاری ایسکانیوز وابسته به دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای سراپا تناقض، مدعی شده است که متقی هیچ گونه حکمی از این خبرگزاری نداشته و با هزینه شخصی به محل مذاکرات رفته است با این وجود، مدیریت ایسکانیوز پیش از سال نو این شخص را اخراج کرده است!

چه کسانی این پناهنده سیاسی را حمایت کردند؟/ نقش ح.ف چیست؟ تصویر نامه ایسکانیوز درباره متقی که با تاخیر چندروزه(!) در روز چهارم فروردین منتشر شده است

رسانه وابسته به دانشگاه آزاد البته توضیح نداده است که چگونه فردی را که حکمی از این خبرگزاری نداشته اخراج کرده است؟! تناقضات و ابهامات اطلاعیه مذکور به اندازه ای کودکانه است که از همان ابتدا، آن را از اعتبار ساقط می کند. به طور مثال معلوم نیست چرا اطلاعیه مذکور پس از برملا شدن درخواست پناهندگی متقی منتشر شده و اگر ایسکانیوز این فرد را پیش از سال نو اخراج کرده، چرا اطلاعیه اش را روز چهارم فروردین صادر کرده است. از سوی دیگر، چگونه می توان پذیرفت فردی "با هزینه شخصی" خود به محل مذاکرات برود و ناگهان درخواست پناهندگی بدهد؟ اگر چنین قصدی وجود داشته آیا این فرد نمی توانست با هزینه شخصی خود به کشوری دیگر رفته و درخواست پناهندگی سیاسی بدهد؟! در این میان برخی مسئولین دولتی نیز با همراهی رسانه های همسو با خود، بلافاصله با جوسازی هرگونه سمت این فرد در ستاد انتخاباتی حسن روحانی را از اساس، رد کرده و تلاش کرده اند با نام بردن از چند سمت به صورت همزمان برای او، مانند "مدیر روابط عمومی" و "مسئول رسانه ای"، به زعم خود، این سمت ها را "تقلبی و خودساخته" بدانند. اما واقعیت آن است که متقی در ستاد انتخاباتی روحانی، "مسئول ارتباط با رسانه ها" بود و فعالیت های او در همان زمان ثبت شده و در رسانه ها منعکس شده است و از این منظر، تلاش برای تغییر واقعیت، بی نتیجه است. نکته قابل تامل دیگر اینکه، معلوم نیست چرا رسانه ای کم اعتبار و ناشناخته که تنها چند ماه از فعال شدن مجدد آن می گذرد، باید چنان نفوذی در میان مقامات دولتی داشته باشد که نماینده آن، به همراه تیم هسته ای به محل مذاکرات نیز اعزام شود. البته حمایت دولتی ها از این رسانه را به راحتی می توان ردیابی کرد. علی قربانی مشاور رسانه ای رییس دانشگاه آزاد، مدیرعامل این خبرگزاری است که تصاویر او در کنار حسین فریدون و حسن روحانی در مراسم و برنامه های مختلفی دیده شده است. هرچند به نظر می رسد دستور سردبیری متقی در ایسکانیوز از سوی مقام بالاتری صادر شده است چراکه امیرحسین متقی با وجود نداشتن سابقه خبری و مدیریتی خاصی، پس از مسئولیت در ستاد انتخاباتی حسن روحانی، ناگهان سردبیر این خبرگزاری شد.

تصاویر زیر مربوط به حضور علی قربانی مدیرعامل ایسکانیوز در مراسم ترحیم مادر رییس جمهور در سرخه است. او در تمامی تصاویر در کنار حسین فریدون دیده می شود
چه کسانی این پناهنده سیاسی را حمایت کردند؟/ نقش ح.ف چیست؟ چه کسانی این پناهنده سیاسی را حمایت کردند؟/ نقش ح.ف چیست؟ چه کسانی این پناهنده سیاسی را حمایت کردند؟/ نقش ح.ف چیست؟

بر اساس اخبار رسیده به صراط، متقی، در ابتدا به عنوان معاون سردبیر وارد ایسکانیوز شده اما پس از آنکه سردبیر اسمی مجموعه، حضوری در خبرگزاری نداشت، عملا سردبیر این خبرگزاری معرفی شده است.

چه کسانی این پناهنده سیاسی را حمایت کردند؟/ نقش ح.ف چیست؟ متقی در کنار حسین فریدون

از مجموع اتفاقات و توضیحات، مشخص است فردی که هم اکنون در سوییس درخواست پناهندگی سیاسی کرده، هم سابقه مسئولیت در ستاد حسن روحانی را داشته و هم حامیان او تا حد زیادی مشخص شده اند و تلاش برای تکذیب این موارد مضحک است. تیم رسانه ای رییس جمهور، از آغاز فعالیت دولت یازدهم با چالش ها و اختلافات درونی فراوانی روبرو بوده است. محمدرضا صادق که از ستاد هاشمی رفسنجانی به امید در دست گرفتن سکان هدایت تیم رسانه ای روحانی آمده بود، با بی محلی دیگر مسئولین نهاد ریاست جمهوری، تنها در حد مشاور رسانه ای روحانی باقی ماند. پرویز اسماعیلی که از ستاد قالی باف به این تیم اضافه شده بود، با اختلاف نظر های شدید، ماه ها از نهاد ریاست جمهوری قهر کرده بود و اکنون دسته گل جدید این تیم، فرار یکی از مسئولین ستاد روحانی و درخواست پناهندگی سیاسی در جریان مذاکرات هسته ای است. منبع: صراط نيوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied