شمانیوز
شما نیوز

مجلس در پیگیری حقوق معلمان جدی است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:فرهنگیان مطمئن باشد نظام برای پرداخت مطالبات فرهنگیان جدی است و خدایی نکرده برخی فتنه گران آنها را دست آویز اقدامات خود قرار ندهند

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از گلستان ما؛ رضا صابری عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس پیگیر مطالبات فرهنگیان هستیم ، افزود: در جلسات متعددی با مدیریت برنامه ریزی ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش تاکید داشتیم باید نسبت به شان معلم ها ارج لازم نهاده شود.

وی ادامه داد: در مجلس نهم به دنبال اجرای طرح رتبه بندی معلمان بودیم ولی دولت جدید به دلیل بار مالی با این طرح مخالفت کرد و این مخالفت باعث شد این وظیفه برعهده دولت گذاشته شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده بود لایحه رتبه بندی را به مجلس ارائه خواهد کرد، افزود: در سال 94 متوجه شدیم دولت قصد ارائه چنین لایحه ای را به مجلس ندارد و جلساتی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم آنچه که بیان شد این بود که دولت به وزارت آموزش و پرورش گفته با اختیاراتی که دارید بروید کار را انجام دهید و اگر نیاز به مجوز مجلس بود ما اقدام می کنیم.

نگران هستیم طرح رتبه بندی در حد یک وعده باقی بماند

وی تصریح کرد: مطمئن هستم این موضوع نیازمند به نظر مجلس است و نگران هستیم این موضوع در حد یک وعده باقی بماند و نگرانی معلمین بیشتر شود.

صابری در ادامه اذعان داشت: به دنبال این هستیم نسبت به مطالبات فرهنگیان راهکارهایی را پیدا کنیم که تضمین های لازم را داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخشی از قانون تنظیم مقررات دولت از محل مالیات ها مصوبه ای را گذاشتیم که وزارت آموزش و پرورش اگر پیگیری جدی را داشته باشد این محل می تواند سالانه 2هزار میلیارد به فرهنگیان کمک کند که عدد بسیار خوبی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان است .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگیان مطمئن باشد نظام برای پرداخت مطالبات فرهنگیان جدی است و خدایی نکرده برخی فتنه گران آنها را دست آویز اقدامات خود قرار ندهند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال منابع پایدار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان هستیم، افزود: گروه های ضد نظام به دنبال استفاده از این فرصت ها هستند و تجربیات سالهای گذشته نشان داده کارهایی که انجام می شود هیچ سنخیتی با شان معلمی ندارد ، آنها باید مراقبت نمایند و مطمئن باشند مجلس در پیگیری حقوق آنها جدی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied