شمانیوز
شما نیوز

حمله داعش به ایران بسیار جدی است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مسئولان جمهوری اسلامی ایران معتقدند اگر تعرضی از جانب گروهک تروریستی «داعش» از خاک عراق علیه ما صورت گیرد، برای ورود احتمالی به خاک این کشور جهت سرکوب داعش مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

اخیرا تحرکات گروه تروریستی - آمریکایی «داعش» در منطقه پُررنگ شده و با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، عربستان، ترکیه، قطر ... و البته با خیانت برخی مسئولان عراقی توانسته‌اند، به موفقیت‌های موقت دست یابند.

تغییر موازنه تحرکات «داعش» که از سوی آمریکا هدایت می‌شود، منجر به آن شد که مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به گردانندگان گروهک وحشی «داعش» هشدار دهند که جریانات منطقه را به خوبی زیر نظر دارند.
البته در این بین برخی مسئولان میانی نیز خواستار افزایش آمادگی در مقابله به هر نوع تهدید احتمالی از سوی گروهک تروریستی - آمریکایی « داعش» شدند.
واکنش سخت
حضرت آیت الله خامنه ای 30 اردیبهشت 94 در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام فرمودند: «بنده خبرهایی دارم از اینکه دشمنان ما با همراهی برخی از مسئولان سفیه منطقه‌ی خلیج‌فارس - نه همه‌شان، بعضی - درصدد هستند که جنگهای نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند . پاسداران انقلاب اسلامی و همه‌ پاسداران حریم امنیّت ملّی در سازمان‌های مختلف بیدارند، هوشیارند. این را بدانند که اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی بسیار سخت خواهد بود».
نزدیکی تروریست ها
همچنین امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش که به مناسبت 3 خرداد در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، گفت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق دارد.
وی افزود: نیروهای تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرزهای ما هستند. در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند.
پوردستان تأکید کرد: این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اما ما در کمتر از سه روز 5 تیپ رزمی را برای مقابله با آنها سازمان‌دهی کردیم و نیروهای پیاده و بالگرد شناسایی ما تا 40 کیلومتر به داخل خاک عراق رفتند و توپخانه‌هایمان را ثبت تیر کردیم.
پوردستان گفت: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است.
پوردستان گفت: در بودجه امسال نگاه خوبی به نیروی زمینی شد اما باز هم از مجلس می‌خواهیم این نگاه ویژه‌تر شود.
خط قرمز 40 کیلومتری
یک روز پس از اظهارت فرمانده نیروی زمینی ارتش در مجلس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه اجتماعی کشور و در جمع خبرنگاران گفت: مرزهای مشترک ما با عراق می‌تواند تحت تأثیر خرابکاری‌های داعش قرار بگیرد، اما استقرار نیروهای ما در مرزها و اقتدار و قوت آنها و تدبیر مسئولین هیچ‌گونه حادثه امنیتی را تاکنون در مرزهای ما رقم نزده است.
وزیر کشور افزود: ما قبلاً هم اعلام کرده‌ایم که اگر داعش به حدود 40کیلومتری مرزهای ما برسد و قصد خرابکاری داشته باشد حتماً ایران دخالت خواهد کرد و ما رسماً این را اعلام کرده‌ایم.
رحمانی‌فضلی حضور نیروهای خارجی به‌رهبری آمریکا در منطقه برای مبارزه با داعش را اشتباه دانست و افزود: آنها امروز با ناکامی مواجه شده‌اند و نتوانسته‌اند مانع پیشروی داعش شوند و در مناطقی که ارتش عراق موفق بوده‌اند مناطقی بوده که نیروهای مردمی به‌درخواست آیت‌الله سیستانی با پیشروی داعش مقابله کرده بودند.
رصد داعش
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز عصر پنجشنبه 7 خرداد در حاشیه افتتاح مرحله دوم مسجد النبی (ص) شهر قشم گفت: جامعه ایرانی پذیرای حضور نیروهای گروهک تروریستی داعش نیست.
وی تاکید کرد: بطور قطع توان نیروهای امنیتی، نظامی وانتظامی ایران در حدی است که می‌تواند هر حرکتی را از طرف این گروهک پیش از آغاز خنثی کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: هر حرکت گروهک تروریستی داعش توسط نیروهای امنیتی ایران رصد می‌شود.
سردار دهقان با بیان اینکه اگر گروهک تروریستی داعش توان انجام حرکتی علیه امنیت ایران را داشت تاکنون اقدام‌های خود را آغاز کرده بود، افزود: اما توانمندی نیروهای نظامی ، امنیت و انتظامی ایران سد راه تحرکات آنهاست.
وی تاکید کرد : آنچه برای ما مهم است تامین امنیت مرزهای کشور است که با توانمندی ، ظرفیت بالا و آمادگی نیروهای داخلی این مهم به بهترین شکل ممکن تامین شده است.
سردار دهقان اضافه کرد: بطور قطع نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران هر حرکت تهدید کننده امنیت کشور را جواب سختی خواهند داد.
ضربه به داعش
همچنین حجت الاسلام سید محمود علوی 8 خرداد در نطق پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با داعش یکی پس دیگری کشف و امکانات آنها ضبط و نفرات آنها زیر ضربه قرار گرفتند و می‌بینید که با تمام مساعدتی که از طرف سرویس‌های دشمن می‌شوند که یک گوشه‌ای از جمهوری اسلامی را به نا امنی بکشند موفق نشده‌اند و این یک امر تصادفی نیست.
شوخی ممنوع!
احمد شوهانی نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران و چرداول در رابطه با تحرکات گروهک تروریستی - امریکایی «داعش» به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع «داعش» جدی است ولی مسئولان آن را جدی نمی گیرند.
وی افزود: موضوع داعش مستقیما امنیت ملی ما را تهدید می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حوزه انتخابیه من 425 کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم، اخیرا به امیر پوردستان که به مجلس آمده بود؛ گفتم در استان من نیرو ی کافی ندارید، که گفت بله درست می‌گویید.
وی ادامه داد: به فرمانده نیروی زمینی ارتش گفتم پس شما موضوع داعش را جدی نمی‌گیرید، در مرز ما چهار تا پاسگاه داریم که در هر پاسگاه 10 نیروی مرزبانی وجود دارد و این‌ها آسیب پذیر هستند.
شوهانی تاکید کرد: نتوانستیم مرزها را محکم کنیم و خیلی خلاء مرزی داریم.
وی افزود: سوریه و عراق هم جزء امنیت ملی ماست ولی بعضی اوقات داعش تا فاصله 40 کیلومتری مرزهای ما پیش روی کرده و الان هم در همین حدود است.
شوهانی گفت: وقتی مردم می‌خواستند به اربعین بروند داعش را در مسیر کربلا دور کردیم تا به مردم نزدیک نشوند.
وی با اشاره به سخنان وزیر کشور که گفته است، اگر داعش تا فاصله 40 کیلومتری مرزهای ما پیش روی کند، ورود خواهیم کرد گفت: فرض کنید داعش امشب به 35 کیلومتری آمد، چگونه می‌خواهیم مقابله کنیم چرا که زیرساخت‌ها آماده نیست.
شوهانی ادامه داد: داعش به دنبال تقسیم عراق است و حتی بغداد را در اقلیم سنی قرار دادند و دشمنان می‌خواهند داعش را تثبیت و سپس تقسیم عراق و سوریه را عملیاتی کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این کمیسیون نیز صرفا افراد را دعوت می‌کند و از آن‌ها توضیح می‌خواهد ولی ما که نمایندگان استان‌های مرزی بوده و درگیر این مسئله هستیم می‌دانیم چه خبر است.
شوهانی تاکید کرد: به همه مسئولان می‌گویم حمله داعش به ایران را شوخی نگیرید.
وی ادامه داد: آن‌ها که به عراق و سوریه حمله کرده‌اند هدفشان ایران است.
نماینده مردم ایلام، مهران، ایوان، چرادول اظهار داشت: اگر عراق و سوریه را بگیرند قدم بعدی ما هستیم و داعش با روحیه و امکاناتی که دارد به راحتی دست بردار نیست.
وی تاکید کرد: باید آمادگی ما در مرزها صددرصدی باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در سال‌های گذشته در مرزهای شرقی اقدامات خوبی صورت گرفته ولی مرزهای غربی را جدی نگرفته‌ایم بنابراین در این مناطق خلاء مرزی داریم.
شوهانی در پایان گفت: با صحبت‌هایی که اخیرا شده امیدواریم شاهد تحرک بیشتری در این رابطه باشیم.
حکم حمله
این در حالی است، محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزه‌وار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحرکات اخیر داعش در منطقه گفت: توان رزمی و عِدّه و عُدّه ما در راستای حفاظت و صیانت از انقلاب و نظام خوب بوده و با قوت و قدرت روز افزونی روبه رو هستیم.
وی افزود: در بودجه سال 94 اعتبارات خوبی برای ارتقای سطح دفاعی در نظرگرفته‌ایم و بیش از آنکه در لایحه دولت آمده بود مجلس عنایت ویژه داشت که منجر به ارتقای سطح بنیه دفاعی کشور شد.
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ارتش و سپاه همواره به پشتوانه مردم و بسیج مردمی معتقد هستند و این موضوع همیشه به عنوان یک نیاز است.
وی تاکید کرد: بیشترین توان ما در راستای بخش قدرتمند بسیج مردمی است که توانستیم در همه بخش‌ها توفیقاتی را داشته باشیم.
محسنی‌ثانی در مورد نزدیکی داعش به مرزهای ایران گفت: همان خط قرمزهایی که اعلام کردیم پابرجاست و در حال حاضر نیز حریم 40 کیلومتری با قدرت و قوت به عنوان خط قرمز ما است.
وی ادامه داد: آنچه گاهی ادعا می‌شود طبیعتا از قبل هم بوده که گاهی رخنه‌هایی از سوی برخی گروهک‌های معاند و ضد انقلاب در بخش‌های مختلف صورت می‌‌گیرد که دفع شده است.
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس در مورد ورود احتمالی ایران به خاک عراق برای مقابله با داعش گفت: همکاری ما با عراق در ابعاد مختلف وجود دارد و همان طور که توانستیم در داخل عراق داعش را سرکوب کنیم و از عتبات عالیات با راهکارهایی که از نظر مشورتی داشتیم صیانت کنیم یقینا اگر تعرضی از جانب داعش در خاک عراق علیه ما صورت گیرد برخورد سخت و قاطعی انجام خواهیم داد و به لحاظ همکاری و هم پیمانی که با عراق داریم در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت.
گزارش: وحید عظیم نیا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied