شمانیوز
شما نیوز

لغو مأموریت و انتقال معلمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی شرایط مناسبی ندارد و هرگونه مأموریت و انتقال معلمان باید لغو شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

قاسم احمدی‌لاشکی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نوشهر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی اصلا وضعیت خوبی ندارد و بنابراین با هرگونه مأموریت یا انتقال معلمان باید لغو شود.

وی افزود: در سال گذشته 25 هزار نفر در حوزه آموزش و پرورش کشور بازنشسته شدند و تعداد 15 هزار نفر دیگر نیز به صورت پیش از موعد بازنشستگی خود را اعلام کردند و در مجموع 40 هزار نفر از بدنه آموزش و پرورش کنار رفتند اما در مقابل حتی یک نفر هم جذب نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در شرایط خاصی قرار دارد و امسال دانشگاه فرهنگیان نیز خروجی ندارد، تصریح کرد: قرار است 5 هزار نیرو از سوی وزارت آموزش و پرورش جذب شود، اما در این باره اما و اگرهایی وجود دارد و در صورتی که این امر محقق شود، جذب‌شدگان باید برای گذراندن دوره آموزشی به دانشگاه فرهنگیان بروند که همه این فرآیندها نشان می‌دهد که فعلا در بحث نیروی انسانی نمی‌توان انتظار گشایشی داشت و باید صبر کرد.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: بسته‌های حمایتی همچنان در ابهام قرار دارد اما باید در سریع‌ترین زمان ممکن تکلیف آن مشخص شود.

وی تصریح کرد: به نظرم در بحث سیستم 3 ـ 3 ـ 6 عجولانه رفتار شد و این باعث شد برخی مقاطع تحصیلی خالی و یا با تراکم دانش‌آموز مواجه شوند و این در حالی است طرح سیستم 3 ـ 3 ـ 6 یک طرح کارشناسی شده و دارای اصول روان‌شناسی بود که باید مورد توجه قرار گیرد اما به هر حال اتفاقی است که رخ داده و باید در این فضا حرکت کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از نظر اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار ندارند، تصریح کرد: خانواده دانش‌آموزی را می‌شناسم که فرزندش مسیر طولانی خانه تا مدرسه در طول سال تحصیلی را با پای پیاده رفته است و حتی برای یک بار هم که شده نتوانسته است فرزندش را با خودرو به مدرسه بفرستد، پس باید بیشتر به فکر مردم بود تا مبادا برخی بی‌توجهی‌ها باعث نشود انگیزه سوادآموزی و تحصیل از بین برود.

وی در پایان با بیان اینکه ضروری است تا از تجربیات بازنشستگان در مدیریت آموزش و پرورش استفاده شود، گفت: این موضوع در حد حرف بسیار بیان می‌شود اما در عمل یا توجهی به این موضوع مهم نمی‌شود یا خود بازنشستگان تمایلی نشان نمی‌دهند اما باید نسبت به این حوزه در عمل توجه خاصی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied