شمانیوز
شما نیوز

گروه همدلی هنرمندان در خط مقدم آزادی زندانیان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): گروه همدلی هنرمندان در جشن گلریزان ستاد دیه استان  تهران، شرایط آزادی چند ده زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

گروه همدلي هنرمندان در جشن گلريزان ستاد ديه استان تهران، شرايط آزادي چند ده زنداني جرائم غيرعمد را فراهم كرد.

به گزارش خبرنگار انتخاب خبر، جشن گلريزان براي آزاد سازي زندانيان جرايم غيرعمد و با اولويت زنان سرپرست خانوار با همت شهرداري منطقه يك و ستاد ديه استان تهران برگزار شد. در اين جشن گلريزان، گروه همدلي هنرمندان و جمع كثيري از خيرين با حضور پرشورشان، شرايط آزادي بسياري از زندانيان غير عمد را فراهم كردند.

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

احسان در ماه خدا شنبه 13 تيرماه امسال بسياري از زندانيان جرايم غيرعمد و خانواده هايشان همه اميدشان خيريني بودند كه در جشن گلريزان ستاد ديه استان تهران حضور داشتند. محل برگزاري جشن گلريزان، باغ موزه دارآباد بود. چند دقيقه اي تا اذان مغرب باقي مانده بود كه میهمانان وارد محوطه باغ موزه شدند و سر ميزهایي كه در حياط باغ تعبيه شده بود، نشستند. در ميان میهمانان مراسم، چهره هاي هنري و محبوب مردم مانند: بهمن دان، پوري بنايي، خانم دكتر صالحي، رضا بنفشه خواه، ولي الله مومني، زهرا اويسي و شهرام اسدزاده و ديگر اعضاي گروه همدلي در اين جشن حضور داشتند.

پس از تلاوت چند آيه از كلام الله مجيد، صداي خوش اذان در محوطه طنين انداز شد. پس از صرف افطار، مراسم جشن گلريزان با اجراي علي ضياء آغاز شد.

جشن گلريزان؛ آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد و با اولويت زنان سرپرست خانوار؛ جمله اي بود كه روي بنر به چشم مي خورد. آغاز مراسم با دعوت از قائم مقام شهرداري منطقه يك شروع شد. وي با اشاره به اينكه ماه رمضان ماه بندگي است و درهاي رحمت خداوند به روي انسان ها باز مي باشد، گفت: هر ساله با همكاري ستاد ديه استان تهران، اين جشن گلريزان را برپا مي كنيم تا شرايط آزادی زندانيان جرايم غيرعمد را فراهم كنيم.

هركجا كه حرفي از كار خير در ميان باشد، گروه همدلي نيز حضور دارد. در اين جشن گلريزان، گروه همدلي هنرمندان با حضورشان اعلام كردند هر كجا پاي كمك به همنوعان باشد هستيم.

در اين مراسم، مجري برنامه با تشكر از حضور گروه همدلي هنرمندان، از بهمن دان سرپرست اين گروه دعوت كرد تا روي سن حاضر شود و درباره جشن گلريزان و آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد صحبت كند.

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

بهمن دان، بازيگر سينما و تلویزيون سخنان خود را با اشاره به اهميت آزادسازي زندانياني كه خانواده هايشان چشم انتظارشان هستند آغاز كرد و گفت: در اين راه، گروه همدلي هميشه دست ياري اش را به سوي نيازمندان دراز كرده است. با چند نفر از دوستان هنرمندم گروه همدلي را با اهداف خيرخواهانه راه اندازي كرديم و به لطف خدا و مهرباني مردم عزيزمان تا به امروز نيز كار را ادامه داده ايم. با افتخار بايد اعلام كنم تا به امروز به همت گروه همدلي بيش از 10 پرونده مربوط به زندانيان جرائم غيرعمد را به سرانجام رسانده ايم و از اين بابت كه توانستيم دل ها را شاد كنيم خدا را شاكريم.

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

وي در ادامه سخنانش اضافه كرد: اهل هنر، اهل بخشش و كرامت هستند و قلبشان براي مردم اين مرز و بوم مي تپد. بايد به اين نكته اشاره كنيم كه هميشه آموزش و پيشگيري، بهتر از درمان است. اگر در جامعه امروزي، اهالي سينما و تلویزيون بتوانند در نقش هايشان به مردم آموزش ها و مهارت هاي زندگي را بدهند، بي شك بسياري از حوادثي كه پاياني جز حبس و زندان ندارد، رخ نمي دهد. البته بايد بگويم كه در اين راه بايد ارگان هاي ديگري مثل شهرداري نيز وارد عمل شوند؛ به طور مثال شهردار تهران کافی است که به تمامی مناطق شهرداری دستور دهد سالانه هر روز از محل درآمد صدور پروانه 1500 متر احداث بنا با کاربری مسکونی نه تجاری یا اداری که از سازندگان دریافت می کند را به زندانيان غيرعمد اختصاص دهد؛که خود واقعاً رقمی می شود.

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

اما كارهاي گروه همدلي به اين جا ختم نمي شود. بهمن دان مي گويد: دايره فعاليت گروه همدلي، وسيع است؛ يكي ديگر از اهداف گروه همدلي، همدلي با پيشكسوتان عرصه هنر ايران است. بازيگراني كه حالا كم كار شده اند و مدت هاست كسي از آنها خبر ندارد.گروه همدلي به سراغ اين بزرگان مي رود و ساعتي را در كنارشان مي نشيند؛ آن هم به پاس زحمت هاي بي شماري كه براي هنر كشورمان كشيده اند.

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

سخنان بهمن دان كه تمام مي شود، حالا نوبت به آن رسيده كه خيرين دست به كار شوند. علي ضياء، مجري برنامه روي سن كمك هاي خيرين را جمع آوري كرد و بهمن دان، سرپرست گروه همدلي با جمعي از اعضای اين گروه با در دست داشتن دستگاه پوز به ميان جمعيت رفتند و با تشكر از حضور خيرين، وجوهي را كه اين افراد براي كمك به زندانيان غيرعمد در نظر گرفته بودند، دريافت كردند تا به اين ترتيب، جشن گلريزان سال 94 پيامي پر از شادي براي زندانيان به همراه داشته باشد.

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

كمكي از طرف گروه همدلي خيرين، حواسشان در همه جا به نيازمندان است و نمي گذارند سفره هيچ نيازمندي خالي بماند.گروه همدلي كه سوگند ياد كرده دست نيازمندان را بگيرد، در اين جشن نيز خوش درخشيد و قدمي مؤثر برداشت. بانو پوري بنايي، بازيگر نام آشنا و سرشناس ديروز و امروز كشورمان، مبلغ بيست و سه ميليون تومان براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد از طرف گروه همدلي هديه كردند.

پوري بنايي، اين هنرمند پيشكسوت در حاشيه اين ديدار گفت: مهر و محبت ايرانيان هميشه زبانزد همه بوده است. ما ايراني ها از قديم الايام در فرهنگ ديني و ملي امان كمك به مستمندان را داشته ايم و اين اخلاق پسنديده را امروزه نيز به آن پايبند هستيم.

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

وي همچنين افزود: خداوند در وجود اهالي هنر، ظرافت هايي را قرار داده است و به حرمت همين ظرافت و زيبايي است كه دل هنرمندان براي مردم شهر و ديارشان مي تپد. در همين مراسم وقتي به صورت تلفني برخي از هنرمندان را در جريان گلريزان قرار دادم براي كمك اعلام آمادگي كردند و اين طور شد كه اين مبلغ پول فراهم شد.

گروه همدلي هنرمندان در خط مقدم آزادي زندانيان

سرانجام با تلاش بهمن دان و گروه همدلي هنرمندان، 300 ميليون تومان كمك خيرين جمع آوري شد تا با اين مبلغ، زندانيان زيادي از پشت ميله هاي سرد زندان آزاد شوند و به آغوش خانواده اشان بازگردند.

گزارش از: جعفر پاکزاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied