شمانیوز
شما نیوز

مذاکرات هسته ای نهایی شده است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عبدالرضا داوری، رییس تشکیلات مجتمع اطلاع رسانی هما(هواداران احمدی‌نژاد) در گفتگو با انتخاب خبر با اشاره به نهایی شدن توافق هسته ای ایران و 1+5 گفت: توافق نهایی صورت گرفته و نهایتاً ظرف 24 ساعت آینده خبر این توافق منتشر خواهد شد، و در آینده دولت قصد آن را دارد این تفکر در مردم رواج پیدا کند که اصلاحات در سیاست خارجی، مشروط به اصلاحات هسته ای است؛ این در صورتی است که اصلاحات کشور مشروط به اصلاحات سیاست خارجی نیست.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

عبدالرضا داوری، رییس تشکیلات مجتمع اطلاع رسانی هما(هواداران احمدی‌نژاد) در گفتگو با انتخاب خبر با اشاره به نهایی شدن توافق هسته ای ایران و 1+5 گفت: توافق نهایی صورت گرفته و نهایتاً ظرف 24 ساعت آینده خبر این توافق منتشر خواهد شد، و در آینده دولت قصد آن را دارد این تفکر در مردم رواج پیدا کند که اصلاحات در سیاست خارجی، مشروط به اصلاحات هسته ای است؛ این در صورتی است که اصلاحات کشور مشروط به اصلاحات سیاست خارجی نیست.

به گزارش انتخاب خبر، با رسیدن به مرحله حساس مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، سخنان و متن هایی مبنی بر نهایی شدن توافق هسته‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. چند روز پیش عبدالرضا داوری، رییس تشکیلات مجتمع اطلاع رسانی هما(هواداران احمدی‌نژاد) در صفحه فیس بوک خود متنی را با عنوان «دوستان مطلع باشند» منتشر کرد.

داوری در این متن نوشته است: «توافق ایران و 1+5 نهایی شده است اما دولتی ها انتشار خبر آن را به دلیل تلاقی با ایام شهادت امام علی(ع) به شب 23 ماه رمضان منتقل کرده اند چون برنامه جشن و سرور دارند. مذاکرات هم اتمام یافته و شنیده ام که هم اکنون تیم مذاکره کننده که دیگر کار خاصی ندارند با خانواده هایشان سرگرم وین گردی و مشغول خرید هستند و برای بازگشت به تهران آماده می شوند. امروز شنیدم که حسن روحانی هم نطق اعلان توافق خود را ضبط کرده است. برای خیابانها هم برنامه ریزی کرده اند. راهپیمایی روز قدس هم داستانی خواهد شد امسال! ضمن آنکه هنوز هم معلوم نیست کدام جمعه روز قدس می شود!».

این درحالی است که چهره های دیگری مانند صادق زیباکلام نیز متنی در خصوص توافق نهایی هسته ای منتشر کرده و این دستاورد را به مردم تبریک و شادباش گفته است.

اما در این میان بعضی از رسانه ها این گفته ها را یک شایعه خوانده و اعلام کرده اند این متن ها تنها برای سردرگمی مردم منتشر شده اند. در پاسخ به این پرسش که این گونه متن های منتشر شده شایعه بوده و یا یک واقعیت گفته نشده، عبدالرضا داوری به خبرنگار انتخاب خبر گفت: توافق نهایی صورت گرفته و نهایتاً ظرف 24 ساعت آینده خبر این توافق منتشر خواهد شد.

وی افزود: توافق، نهایی شده است اما دولتی ها و حامیان دولت تدیبر و امید پس از این توافق، سیاست های خارجی مورد نظر را در فضای کشور همچنان پر رنگ تر جلوه خواهند داد.

رییس تشکیلات مجتمع اطلاع رسانی هما(هواداران احمدی‌نژاد) تصریح کرد: این قبیل فعالیت ها را می توان به صورت واضح در رفتارهای برخی از سیاسیون دید؛ به طور مثال روز گذشته آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بازگشایی سفارت آمریکا در ایران خبری منتشر کرده است.

وی در ادامه گفت: دولتی ها و حامیان دولت با نشان دادن اهمیت سیاست خارجی، تا زمان انتخابات مجلس کار را پیش خواهند برد تا بتوانند در مجلس نیز کرسی های زیادی را ازآن خود کنند.

داوری همچنین در خصوص اینکه مردم انتظار دارند پس از توافق نهایی از لحاظ معیشتی تغییر چشمگیری در زندگی آنها رخ دهد، گفت: دولتی ها پیش از انتخابات سال 92 این تفکر را در اذهان عمومی به وجود آورده اند که کلید حل مشکلات مملکت در سایه سیاست خارجی است، این در صورتی است که همین اشاعه این تفکر، به دولت و بدنه آن ضربه خواهد زد.

این فعال سیاسی حامی احمدی نژاد تأکید کرد: مطمئناً دولتی ها با طرح موضوعات جدید، صحنه روابط خارجی را پررنگ نگه می دارند و معتقد هستند که اصلاحات در کشور، مشروط به اصلاحات در صحنه دیپلماتیک است؛ به طور مثال همان طور که گفتم صحبت های آقای هاشمی رفسنجانی در خصوص بازگشایی سفارت آمریکا در ایران و یا طرح موضوع دیدار آقای روحانی با اوباما که در شهویور ماه خواهیم داشت، همه بیانگر این موضوع است که دولتی ها معتقد هستند همه مشکلات در سایه اصلاح روابط دیپلماتیک رخ خواهد داد اما راه های گریزی که دولت در خصوص مطالبات مردم انتخاب کرده است، آنها را به کوچه بن بست می رساند.

عبدالرضا داوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور احمدی نژاد و طرفداران او در انتخابات مجلس نیز گفت: بارها شخصاً آقای احمدی نژاد و دیگر دوستان بیان کرده اند که به هیچ وجه در انتخابات مجلس، شرکت نخواهند داشت و در حال حاضر تنها تماشاگر رویدادهای سیاسی کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی